۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
توافق گروه ۷ برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ

توافق گروه ۷ برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ

سران گروه هفت با پایان دادن به حمایت دولت‌ها از طرح‌های نو استفاده از زغال‌سنگ تا پایان سال ۲۰۲۱ موافقت کرد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سران گروه هفت روز گذشته (۲۳ خردادماه) متعهد شدند استفاده از  فناوری‌ها و سیاست‌های گذار از زغال‌سنگ را که شامل پایان حمایت‌های دولتی از تولید برق با استفاده از این سوخت فسیلی آلوده تا پایان امسال می‌شوند را شتاب بخشند.

این کشورها پس از نشست خود در انگلیس، در بیانیه‌ای متعهد شدند کمک‌های مالی خود در زمینه‌های زیست‌محیطی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات آب و هوایی افزایش دهند و به جنبش حرکت به سمت انرژی پاک‌تر کمک کنند، این در حالی است که گروه‌های زیست‌محیطی معتقدند در این بیانیه حرفی از کمک‌های نقدی قابل اتکا و جزئیات آن زده نشده است.

سران گروه هفت  متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن - اعلام کردند که تولید برق از زغال‌سنگ بزرگ‌ترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

در این بیانیه اعضای این گروه آمده است: تأکید می‌کنیم سرمایه‌گذاری‌های جهانی در استفاده از زغال‌سنگ بدون توجه به مسائل محیط زیستی باید هم‌اکنون متوقف شود و متعهد می‌شویم تا پایان سال ۲۰۲۱ حمایت دولتی مستقیم از تولید بین‌المللی برق با استفاده از زغال‌سنگ بدون توجه به مسائل زیست‌محیطی را متوقف کنیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از این اجلاس، به تعهدی برای کمک ۲ میلیارد دلاری به کشورهای در حال توسعه و گذار آنها از تولید برق از زغال‌سنگ بدون توجه به مسائل محیط زیستی اشاره کرد.

این کشورها، در بیانیه خود، متعهد شدند برای کمک به شتاب بخشی به فرآیند گذار از زغال‌سنگ، بر دیگر فناوری‌ها از جمله جذب کربن تمرکز کنند.

کد خبر: ۹۳٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha