۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
مبارزه با فساد خواست جدی مردم و حکومت است
رئیس قوه قضاییه:

مبارزه با فساد خواست جدی مردم و حکومت است

حجت الاسلام رئیسی، رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: بحث مبارزه با فساد خواست جدی مردم و حکومت است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی امروز در شورای عالی قوه قضاییه افزود: باید گفتمان مبارزه با فساد همه جا غالب باشد.

وی گفت: بحث مبارزه با فساد از چیزهایی است که برای حفظ کرامت نظام، کشور و مردم لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: باید فساد اصلا شکل نگیرد تا لازم باشد به آن برخورد کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایش اخیر خود در بیان شاخص‌ها بر مبارزه با فساد تاکید کردند و باید در این زمینه تلاش و برای پیشگیری از بروز فساد در اطراف مان هم مراقبت کنیم.

 جای خالی جهاد سازندگی حس می‌شود
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: جای خالی جهاد سازندگی در کشور همچنان حس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در شورای عالی قوه قضاییه افزود: هم اکنون در کشور جای خالی این مجموعه ارزشمند برای حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی احساس می‌شود.

وی گفت: وجود یک روحیه جهادی در مجموعه‌های اداری نظام یک ضرورت محسوب می‌شود ضمن اینکه باید به فکر بود که سازوکاری ایجاد شود تا از طریق آن بتوان روحیه جهادی جوانان را هدایت و حمایت کرد.

رییس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد جهادگران عزیز ابراز امیدواری کرد همواره روحیه جهادی در کشور وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: این هفته سالروز تشکیل جهاد سازندگی است که به ابتکار امام خمینی (ره) در این کشور ایجاد شد و زمانی قرار بود ادغام شود که به نظر من تعطیل شد.

وی گفت: از سال‌های آغازین نظام یکی از بخش‌های بسیار فعال با روحیه جهادی در کشور جهاد سازندگی بود که در آن جهادگران با روحیه سرشار جهادی خود به خط مقدم جبهه‌ها می‌رفتند و به عنوان سنگرسازان بی سنگر مجاهدت می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: این روحیه در انقلاب بسیار لازم است و از وقتی که جهادسازندگی ادغام یا منحل شد، همچنان جای خالی آن برای حمایت از گروه‌های جهادی حس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در شورای عالی قوه قضاییه گفت: حفظ کرامت انسانی نکته و موضوع مهمی است که باید در همه بخش‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مبادا کسی برای گرفتن حقش آن قدر ذلیل شود که به سمت رشوه و پارتی برود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: نکته‌ای که همواره در قوه قضاییه به همکاران خود تاکید کرده ام همین حفظ کرامت انسان هاست به گونه‌ای که توجه کنند حتی کرامت نفس یک زندانی از بین نرود.

وی گفت: وقتی فردی به خاطر ارتکاب یک جرم زندانی و مجازات کار خود را متحمل می‌شود، دیگر نباید شخصیتش خرد شود و باید به او توجه کرد.

رییس قوه قضاییه افزود: اولین جلوه کرامت نفس توجه به خدا و توجه به انسان‌های دیگر برای خداست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در شورای عالی قوه قضاییه افزود: بعد از هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از مکه به مدینه، هجرت حضرت ثامن الحجج (ع) از مدینه به طوس بسیار حائز اهمیت است که ایجاد تمدن بزرگ رضوی را به دنبال داشت.

وی گفت: ایشان با این هجرت به همراه خود یک مدنیت و تمدنی بزرگ را به منطقه آوردند و ورود و حضور امامزادگان عظیم الشان سلام الله علیهم در جای جای ایران به برکت هجرت ایشان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: اینکه امامزادگان متعدد را در جای جای این آب و خاک می‌بینیم از برکت قدوم و وجود امام رضا (ع) در ایران است.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: در پرتو وجود ایشان برکت‌های زیادی در ایران پدید آمد.

رییس دستگاه قضا افزود: تربیت و شکل گیری امثال شهید حججی که با وجود سن کم شان دارای بزرگواری، شخصیت و روح بزرگ بودند یا بزرگواری مانند شهید حاج قاسم سلیمانی همه از برکات حضور امام رضا (ع) در ایران است.

وی گفت: در فرهنگ دینی بزرگواری به شخصیت انسانی، اخلاقی و روحی و روانی فرد مربوط می‌شود.

کد خبر: ۹۳٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha