۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸
دولت در ۴سال گذشته به عدد انگشتان یک دست هم لوایح معیشتی به مجلس ارائه نکرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

دولت در ۴سال گذشته به عدد انگشتان یک دست هم لوایح معیشتی به مجلس ارائه نکرد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به رغم حمایت‌ رهبری از این دولت، اما دولت در ۴ سال گذشته به عدد انگشتان یک دست هم لوایح مربوط به موضوعات معیشتی و اقتصادی به مجلس ارائه نکرد.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از شرایط اقتصادی چهار سال گذشته دولت گفت: اقتصاد ایران طی سالهای ۹۶ تاکنون و به ویژه از سال ۹۷ به بعد سیر قهقرایی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه در طی این چهار سال شاخص‌های مهم عملکردی در ایران وضعیت بسیار نا به سامانی را نشان می‌دهد، اظهارداشت: از این رو شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم، گرانی، رشد نقدینگی، کاهش رشد اقتصادی وضعیت مطلوبی نداشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما طی چهارسال گذشته در بحث اشتغال زایی افراد نتایج خوبی را کسب نکردیم، بیان داشت: میزان بیکاری افراد در چهار سال گذشته رشد زیادی داشته که این مسئله نگران کننده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: متاسفانه در طی سالهای گذشته دولت توجه‌ای به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نکرد و این باعث شد تا اقتصاد ما در مقابل فشارهای خارجی و ناکارآمدهایی داخلی توان مقاومت را نداشته باشد و ناگزیر این مشکلات عملا به مردم تحمیل شود.

وی با بیان اینکه مردم در چهارسال گذشته فشار معیشتی بالایی را متحمل شدند، تاکید کرد: نارضایتی‌هایی که مردم در خصوص این شرایط دارند نارضایتی‌های به حقی است و هیچ توجیه‌ای برای آنها پیدا نمی‌شود

ادعاهای گزافی از سوی آقای روحانی مطرح شده که وضعیت کشور و شاخص‌های اقتصادی که این دولت داشته از زمان هخامنشیان بی‌سابقه بوده است لذا این امر نشان می‌دهد که رئیس جمهور در یک توهم به سر برده و یا می‌خواهند با ارائه دروغ های بزرگ مسائل را برای مردم باورپذیر جلوه دهد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین در این شرایط، اخیر ادعاهای گزافی از سوی آقای روحانی مطرح شده که وضعیت کشور و شاخص‌های اقتصادی که این دولت داشته از زمان هخامنشیان بی‌سابقه بوده است لذا این امر نشان می‌دهد که رئیس جمهور در یک توهم به سر برده و یا می‌خواهند با ارائه دورغ های بزرگ مسائل را برای مردم باورپذیر جلوه دهد درصورتی که کارشناسان و همه مردم به راحتی می توانند عملکرد دولت را به بوته نقد گذاشته و با عدد و آمار نتیجه لازم را درباره عملکرد دولت بگیرند.

کریمی با بیان اینکه دولت بالاترین اختیارات اقتصادی را داشت و اما نتوانست در توزیع اقلام اولیه مورد نیاز مردم موفق باشد، تاکید کرد: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری حمایت های زیادی از این دولت داشتند و مجلس هم همکاری لازم را با دولت داشت، اما دولت در 4 سال گذشته به عدد انگشتان یک دست هم لوایح مربوط به موضوعات معیشتی و اقتصادی به مجلس ارائه نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی بیان داشت: مشکلاتی اساسی که در زمینه نظام مالیاتی،نظام بانکی، مبارزه با فساد، بازار سرمایه به وجود آمد همه می‌توانست با ارائه لایحه مناسبی از سوی دولت ساماندهی شود، درحالی که دولت در این زمینه بسیار کوتاهی کرد و هیچ توجهی به این مسائل نداشت و هیچ و برنامه و اقدامی را پیرو این مسائل مطرح نکرد.

کریمی با بیان اینکه دولت در زمینه اصلاح ساختار بودجه هم برنامه‌ای نداشت، تاکید کرد: بودجه سالیانه باید منطبق با واقعیات موجود اصلاح می‌شد این درحالی است که دولت در این زمینه هم هیچ اقدامی را انجام نداد.

کد خبر: ۹۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha