۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
دو در تویوتا به بازار بازگشت
سوپرا پر قدرت و زیبا به خیابان‌ها می‌آید

دو در تویوتا به بازار بازگشت

شرکت خودروسازی تویوتا «سوپرا» را با گذشت دو دهه دوری از خط تولید، مجدد روانه بازار کرده است. این خودرو با یک پیشرانه شش سیلندر با قدرت ۳۸۲ اسب‌بخار رقابت را برای سایر کوپه‌ها سخت می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: تقریبا دو دهه پیش شرکت خودروسازی تویوتا، خودرو دو در جذاب خود یعنی سوپرا در بازار از خط تولید حذف کرد. در آن زمان تولید خودروهای سدان و اس یو وی محبوبیت بیشتری در بازار داشت.
این خودروساز ژاپنی سرانجام پس از بررسی بازار، با گذشت دو دهه سوپرا را با نسخه GR GTS به عنوان نسل چهارم به خط تولید بازگرداند. نمونه کانسپت این محصول در سال ۲۰۱۹ توسط تویوتا معرفی شد، در آن معرفی خط مشی جدید طراحی تویوتا برای خودروهای اسپرت و کوپه مشخص شد. هرچند که تویوتا نسخه‌های متفاوتی از سوپرا را طراحی و تولید کرده است، اما گل سرسبد این خودرو مدل GR GTS است.

دو در تویوتا به <a class=بازار بازگشت" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/14/4/80227.jpg" width="600" />


نسل چهارم سوپرا با ظاهر پیشرو مواجه است که در بدنه عضلانی این خودرو به وضوح دیده می‌شود. ظاهر خودرو با کاپوت نسبتا کشیده و حجم خاص و برآمده روی گل‌گیرهای عقب مواجه است که جذابیت بصری این خودرو را دوچندان می‌کند. در نمای جلو سوپرا چراغ‌های مستطیل با LED به فرم L شکل مشابه کانسپت نمایش داده شده در سال ۲۰۱۹، طراحی و تولید شده است.
در طراحی عقب برخلاف چهره خودرو، با نمای تهاجمی مواجه هستیم. زیرا چراغ‌های جمع‌وجور با LED های به فرم علامت تعجب و حجم‌پردازی خاص روی در صندوق و اگزوزهای کروی شکل در طرفین سپر و دیفیوزر میان آن به اسپرت بودن این خودرو می‌افزاید.

دو در تویوتا به <a class=بازار بازگشت" height="450" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/14/4/80229.jpg" width="600" />


تویوتا برای افزایش جذابیت در این خودرو از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی فورج شده استفاده کرده است. طراحی داخلی کابین سوپرا GR GTS زیبای و مدرن است. در این خودرو اسپرت از دو نمایشگر ۸.۸ اینچی به صورت استاندارد برای کنسول میانی و پشت آمپر ۶.۵ اینچی دیجیتالی فضای مدرنی را فراهم آورده است.
استفاده از چرم باکیفیت و قطعات دکوراتیو و پوشش فیبرکربنی برای برخی از نقاط داشبورد و کابین از دیگر ویژگی‌های کابین سوپرا GR GTS هستند. طراحی غربیلک فرمان اسپرت، دو پدال شیفتر آلومینیومی پشت آن و دسته دنده مشابه محصولات ب‌ام‌و و طراحی صندلی‌های اسپرت رانندگی با سوپرا بسیار هیجان انگیز می‌کند.
 سوپرا نسل چهارم با مشارکت و همکاری مهندسان ب‌ام‌و روی پلتفرم CLAR ب‌ام‌و شکل گرفته است. این پلتفرم با رودستر چابک باواریایی‌ها یعنی Z۴ G۲۹  یکسان است. بنابراین پیشرانه‌ی که زیر کاپوت سوپرا GR GTS و سایر نسخه‌های دیگر این خودرو جا خوش کرده موتور قدرتمند ب‌ام‌و است.

دو در تویوتا به بازار بازگشت


در این نسخه از سوپرا موتور شش سیلندر خطی سه لیتری با کد فنی B۵۸ تعبیه شده است. این موتور مجهزبه تکنولوژی تویین پاور توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها است. این موتور شش سیلندر سه لیتری حداکثر ۳۸۲اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند.
گیربکس ۸سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان نصب شده تا وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را به چرخ‌های عقب انجام دهد. در حالت انتخاب وضعیت اسپرت برای رانندگی کافی است که تا انتها پدال گاز را فشار دهید تا در ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابید.
 همچنین حداکثر سرعت تویوتا سوپرا GR GTS ۲۵۰ کیلومتر برساعت است. چهار حالت اکو، راحت، اسپرت و شخصی‌سازی برای این کوپه تهاجمی ژاپنی در نظر گرفته شده است. سیستم تعلیق تطبیقی قابل تنظیم مطابق با هر یک از این حالت‌های سواری را باکیفیت یا خشک می‌کند.

دو در تویوتا به بازار بازگشت


 سیستم اگزوز منحصربه‌فرد با مواد ساخته شده فولاد سبک وزن و تیتانیوم صدای خروجی را مهیج می‌کند. سوپرا GR GTS به کیت بدنه اسپرت نیز مجهز است. کیت بدنه اسپرت شامل لیپ سپر جلو، دیفیوزر عقب، لیپ سپر عقب، اگزوزهای اسپرت و قطعات فیبرکربنی تزئینی برای بدنه هستند. از مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و ایمنی نصب شده روی سوپرا GR GTS می‌توان به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سامانه فوق پیشرفته پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم پارک هوشمند، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی‌های برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ی، ۸ ایربگ و سیستم کمکی رانندگی در اتوبان و... اشاره کرد.
شرکت خودروسازی تویوتا شهرت به تولید محصولات با کیفیت دارد و این خودرو می‌تواند رقابت برای سایر کوپه‌ها را در بازار سخت کند.

کد خبر: ۹۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha