۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
بازار رمز ارزها سبز پوش شد؛ قیمت بیت کوین به حدود ۳۹ هزار دلار رسید
تحلیل روزانه بازار رمزارز؛

بازار رمز ارزها سبز پوش شد؛ قیمت بیت کوین به حدود ۳۹ هزار دلار رسید

ارزش تمامی رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد و در این روز قیمت بیت کوین ۱۱ درصد نسبت به روز قبل رشد کرد و به حدود ۳۹ هزار دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین روز کاری هفته جدید ارزش رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد و در رسانه ها از سبز پوش بودن بازار رمز ارزها صحبت شد. این اولین روز طی یک هفته اخیر است که ارزش تمامی رمز ارزها نسبت به روز قبل رشد کرده است.

به گزارش وب سایت کوین دسک قیمت هر بیت کوین به حدود ۳۹ هزار دلار رسید که بالغ بر ۱۱ درصد بیش از روز گذشته بود و ارزش هر اتریوم در مرز ۲۵۰۰ دلار قرار گرفت. در این روز قیمت هر دوج کوین بعد از تجریه افزایش ۳ درصدی به ۳۲ سنت رسید و هر XRP  با قیمت ۸۷ سنت مبادله شد.

یکی از دلایل مهم برای افزایش قیمت رمز ارزها در بازار جهانی شروع مبادلات مالی و از سر گیری فعالیت بانکها  است. از طرف دیگر توییت تازه ایلان ماسک مبنی بر پذیرش بیت کوین به عنوان پول برای فروش محصولات تولیدی شرکت تسلا زمانیکه  استخراج کنندگان این رمز ارز نیمی از انرژی مورد نیاز خود را از منابع احیا شدنی و پاک تامین کنند، باعث شد تا بازهم ارزش این رمز ارز در دنیا افزایش پیدا کند.

اما در این توییت در مورد نحوه ارزیابی میزان انرژی مصرفی بازار رمز ارزها سخنی به مبان نیامده است و بسیاری از منتقدان سیاستهای ایلان ماسک بر این باور هستند که او بازهم از قدرت نفوذ خود برای تغییر ارزش در بازار بیت کوین و کسب منفعت شخصی استفاده می کند.

ایلان ماسک در این توییت به ادعای مطرح شده در مورد فروش بیت کوین های شرکت تسلا در ماه اوریل و زمانیکه قیمت ان در مرز ۶۵ هزار دلار بود  و تاثیر این مساله در سقوط ارزش بیت کوین هم اشاره کرد و نوشت: «شرکت تسلا تنها ۱۰ درصد از بیت کوین های خود را فروخته است و این مساله نمی تواند تغییر معنا داری در بازار بیت کوین ایجاد کند.»

از طرف دیگر در روزهایی که بسیاری از کشورها در صدد وضع قانون برای مبادلات رمز ارزها هستند و تلاش می کنند تا با استخراح کنندگان بیت کوین و دیگر رمز ارزها مقابله کنند، مقامات دولتی در کره جنوبی اعلام کردند امکان استفاده از بیت کوین و دیگر رمز ارزها برای مبادلات مهم مالی در این کشور وجود دارد. این کشور در صدد است با ایجاد کارتهای متصل به حسابهای رمز ارزها زمینه را برای استفاده از این واحد پول برای مبادلات کوچک هم فراهم کند. وب سایت کوین دسک با انتشار این خبر نوشت: «به نظر می رسد قانونگذاران و دولتمردان دنیا به بازار رمز ارزها توجه ویژه دارند و می دانند که این بازار سهم زیادی در اینده اقتصاد دنیا دارد.»

در نهایت بازار رمز ارزها، اولین روز هفته را با رشد قیمت شروع کرد و باید دید  تا انتهای این هفته چه شرایطی در بازار ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۹۳٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha