۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل

عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید چه به صورت مبادی رسمی چه غیررسمی نباید اجازه داد که کالای خارجی که در داخل تولید شده و کیفیت مناسبی دارد، وارد کشور شود زیرا واردات این کالاها منجر به افزایش بیکاری می‌شود.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی درباره تاثیر قاچاق بر تولید داخل، گفت:  پدیده قاچاق تاکنون کنترل نشده و این موضوع مشکلات بسیاری برای تولید داخل ایجاد کرده از سوی دیگر قاچاق از اشتغالزایی جلوگیری کرده و منجر به خروج منابع مالی از کشور می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی قاچاق را مسئله‌ای چند بُعدی دانست و افزود: به نظر می‌رسد برخی به صورت ساماندهی شده به قاچاق دامن می‌زند زیرا ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان قاچاق بیانگر این است که این قاچاق به شکل چمدانی انجام نشده و مافیای شکل گرفته در این حوزه این حجم از قاچاق را انجام می‌دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه باید با قدرت سر اژدهای هفت سر قاچاق را قطع کرد، ادامه داد: چه به صورت مبادی رسمی چه غیررسمی نباید اجازه داد که کالای خارجی که در داخل تولید شده و کیفیت مناسبی دارد، وارد کشور شود زیرا واردات این کالاها منجر به افزایش بیکاری می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افرادی که به صورت رسمی مجوز واردات کالاهایی را دارند که این کالاها در داخل باکیفیت مناسب تولید می‌شود، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

کد خبر: ۹۳٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha