۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
۷۰ هزار مسکن روستایی تا پایان ۱۴۰۵ مقاوم سازی می شود
مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن:

۷۰ هزار مسکن روستایی تا پایان ۱۴۰۵ مقاوم سازی می شود

سهرابی، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بر اساس پیش بینی تا پایان سال ۹۹ نزدیک دو میلیون و یکصد واحد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار سکنه ساخته شده است.

به گزارش بازار، مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به تصویب طرح جامع مسکن روستایی در سال ۸۳ مجموعه مسکن های روستایی مقاوم را هفت درصد بیان کرد و گفت: از سال ۸۴ مقرر شد سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ارزان قیمت با ۵ درصد کارمزد در روستاها بازسازی و ساخته شود.

سهرابی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ میزان واحدهای مسکونی روستایی را ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحداز ۶ میلیون و ۵۰ هزار واحد تصویب شده بیان کرد و گفت: این نشاندهنده کمبود نزدیک به ۶۵۰ هزار مسکن است. وی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع مسکن تا سال ۱۴۰۵ باید ۷۰ درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود. سهرابی افزود: هم اکنون در مجموع ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد در چهارچوب فنی و رعایت مقررات ملی ساختمان مقاوم سازی شده اند.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن افزایش قیمت مسکن در روستاها را به تبع افزایش در شهرها را طبیعی دانست و انرا ناشی از تورم بیان کرد و افزود: برای کاهش این مشکل مصوب شد به نسبت تورم هر سال سقف تسهیلات افزایش یابد که با توجه به قیمت پایین زمین در روستاها به نظر تسهیلات ارائه شده کافی باشد. وی میزان تسهیلات موجود را تا سقف ۵۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود :برای امسال هم با موافقت دولت قرار است این میزان تسهیلات افزایش یابد.

این مسئول در بنیاد مسکن توجه به مسکن اقشار کم درامد در سالهای اخیر را یاداور شدو افود:با همکاری سازمان برنامه و بودجه و حمایت از حساب ۱۰۰ نزدیک ۱۰۰ هزار واحد نیمه ساز تکمیل شده است. در عین حال در تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه مصوب شد ۱۱۶ هزار واحد مسکن برای محرومان در روستاها ساخته شود وی گفت: تا کنون ۶۰ هزار از این واحدهای مسکونی ساخته شده است.

کد خبر: ۹۳٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha