۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
سرازیر شدن نفت ۲۵ دلاری عربستان به بازارهای جهانی

سرازیر شدن نفت ۲۵ دلاری عربستان به بازارهای جهانی

در پی افزایش تنش‌ها بین عربستان و روسیه، ریاض سیلی از بشکه‌های نفت ۲۵ دلاری را روانه بازارهای جهانی می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، پنج منبع تجاری اعلام کردند که عربستان سعودی در پی تشدید تنش‌هایش با مسکو برای به دست آوردن سهم بازار، سیلی از نفت ۲۵ دلاری را روانه بازار می‌کند و به‌طور ویژه پالایشگاه‌های بزرگ نفت در اروپا و آسیا را هدف قرار داده است.

این منابع گفتند که شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به آنها اعلام کرده‌ است همه درخواست‌های مازاد را در ماه آوریل عرضه می‌کند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی همچنین به دنبال جایگزینی نفت روسیه با خریداران چینی و هندی است، هرچند همه پالایشگاه‌ها حجم مورد تقاضای خود را دریافت نکردند.

در پی رزرو ۳۱ نفتکش غول‌پیکر توسط عربستان برای حمل محموله‌های نفت خام مازاد خود به مقاصدی از جمله ایالات متحده آمریکا، قیمت کرایه نفتکش افزایش یافته است.

قیمت نفت از ابتدای سال میلادی تاکنون نصف شده است، زیرا رشد تقاضای نفت با شیوع ویروس کرونا کاهش یافت و در نشست اخیر کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس روسیه و عربستان نتوانستند برای تعمیق کاهش تولید نفت به توافق برسند.

روسیه تاکنون اعلام کرده‌ است که با وجود فشارهای ناشی از اقدام‌های غیرعادی عربستان، قصد بازگشت به میز مذاکره ندارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه (۲۳ اسفندماه) اعلام کرد که روسیه هیچ دلیلی برای بازگشت به مذاکرات با شریکان اوپکی پیدا نکرده است و می‌تواند تولید نفت خود در ماه آوریل را به‌طور میانگین، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش دهد.

یک منبع تجاری گفت: ما از سهم اختصاص یافته خود راضی هستیم و درخواست ماه آوریل‌مان تأیید شده است و امیدوارم قیمت‌ها در ماه آوریل هم جذاب باشند.

این منابع گفتند که تخصیص نفت خام سعودی در ماه آوریل برای پالایشگران اروپایی از جمله توتال، بی‌پی، انی و سوکار در ماه آوریل تأیید شده‌ است.

شرکت سعودی آرامکو عربستان از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

کد خبر: ۹٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha