۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
سهمیه استان سمنان در طرح اقدام ملی مسکن ۸۵۰ واحد است
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان:

سهمیه استان سمنان در طرح اقدام ملی مسکن ۸۵۰ واحد است

سمنان – مدیرکل مسکن و شهرسازی سمنان با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: سهمیه استان در این طرح ۸۵۰ واحد مسکونی است.

حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: این سامانه به‌صورت متمرکز کشوری فعالیت می‌کند و آمارهای نهایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و پایش افراد واجد شرایط به استان اعلام می‌شود و در حال حاضر آمار نهایی ثبت‌نام‌شدگان و واجدین شرایط در دسترس نیست.

وی درباره شرایط افراد مشمول این طرح و نحوه ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که قیمت زمین از یک‌سوم هزینه ساخت بیشتر است زمین به متقاضی تحویل می‌شود و به‌صورت اقساط پنج‌ساله با دو سال تنفس باید پول زمین پرداخت شود.

شرایط اهدای زمین در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان افزود: ارائه و واگذاری زمین در این طرح به دو صورت انجام می‌شود و در حالت دیگر شهرهایی که قیمت زمین از یک‌سوم هزینه ساخت در این منطقه کمتر است زمین به‌صورت ۹۹ ساله و اجاره‌ای ارائه می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه نحوه ثبت‌نام در این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به‌ضرورت جلوگیری از شیوع کرونا متقاضیانی که شرایط لازم برای ثبت‌نام در این طرح رادارند می‌توانند از طریق اینترنت شخصی منزل در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام به کافی‌نت‌ها وادارات مسکن و شهرسازی مراجعه نکنند، اعلام کرد: درصورتی‌که از امکانات لازم برای ثبت‌نام برخوردار نیستند می‌توانند به‌وسیله تلفن همراه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک کنند و مرحله اولیه ثبت‌نام آن‌ها انجام می‌شود.

متقاضیان به کافی‌نت‌ها وادارات مسکن و شهرسازی مراجعه نکنند

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه متقاضیان بعد از رفع مشکلات بیماری کرونا می‌توانند جهت تکمیل ثبت‌نام به کافی‌نت مراجعه کنند، اضافه کرد: سهمیه استان سمنان در طرح اقدام ملی مسکن ۸۵۰ واحد است.

دهقان با اشاره به اینکه سهمیه متعلق به ناحیه غرب استان در شهرهای گرمسار، آرادان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، شهمیرزاد و سمنان است، یادآور شد: متقاضی باید سرپرست خانوار باشد و افراد تحت تکفل وی از سال ۸۴ تاکنون هیچ‌گونه سابقه مالکیت شخصی نداشته باشد.

وی بابیان اینکه متقاضی و افراد تحت تکفل باید از بهمن ۵۷ تاکنون از امکانات دولتی، تسهیلات یارانه‌ای و دریافت زمین و دریافت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد، گفت: متقاضی باید سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا را داشته باشد.

محدودیت ظرفیت نداریم

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه در این مرحله از ثبت‌نام محدودیت ظرفیت نداریم، تصریح کرد: عدم وجود منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از دیگر شرایط مهمی است که متقاضیان باید دارا باشند.

دهقان گفت: متقاضی باید علاوه بر آن توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی را داشته باشد و کسانی که در مرحله نخست ثبت‌نام جامانده‌اند می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

کد خبر: ۹٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha