۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
فعالیت ۱۷ هزار بافنده خانگی فرش دستبافت در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فعالیت ۱۷ هزار بافنده خانگی فرش دستبافت در استان همدان

همدان- متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فعالیت ۱۷ هزار بافنده خانگی فرش دستبافت در استان همدان خبر داد و گفت: این افراد تولیدات خود را به صورت فردی به بازار ارائه می دهند.

حمیدرضا متین در گفتگو با خبرنگار بازار ‌از راه اندازی مرکز آموزش متوسطه فرش در استان همدان خبر داد و گفت: تعدادی از بافنده ها در استان همدان در سیستم سازمان ثبت نشده اند و از ما خدمات نمی گیرند که این تعداد به تعداد ۵۰ هزار بافنده در استان همدان اضافه می شود.  

وی با اشاره به اینکه طی رصدی که در سنوات قبل همکاران ما در سازمان انجام داده اند، حدود ۱۷ هزار بافنده اصلاً به ما مراجعه نمی کنند، عنوان کرد: این تعداد خود به صورت خانگی در حال انجام کار هستند و کاری با بحث صدور مجوزها ندارند و تولیدات خود را در زمینه بافت فرش ابریشم به صورت فردی به بازار ارائه می دهند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در خصوص نحوه کارشناسی و بررسی مشکلات حوزه فرش نیز عنوان کرد: سالی دو بار نمایشگاه بین المللی فرش در استان همدان برگزار می شود که برخی از دوستان در اتحادیه فرش از این موضوع، خیلی راضی نیستند و معتقدند این موضوع روی قیمت فرش اثر می گذارد.

متین در ادامه با اشاره به اینکه در بحث فرش، کارشناسان ویژه ای در استان همدان داریم، عنوان کرد: کارشناسان فرشی که در استان داریم اگر نفر اول نباشند، حائز رتبه دوم در زمینه کارشناسی فرش هستند و از قدیم در صنعت فرش و کارشناسی این حوزه فعالیت چشمگیر و مستمری  دارند ضمن اینکه کارهای آن ها در ایران تاثیرگذار و حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

کارشناسان فرش استان همدان در حد قابل قبولی انسجام نگرفته اند

وی با تصریح بر اینکه کارشناسان فرش استان همدان در حد قابل قبولی انسجام نگرفته اند، اضافه کرد: این موضوع، نقصانی است که البته شاید این کم کاری به بنده و یا تیم و همکاران ما در این مجموعه برگردد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به وضعیت شیوع ویروس کرونا و اثرات آن بر صنعت فرش نیز اشاره کرد و افزود: با شرایطی که به دلیل شیوع کرونا پیش آمد و فشار کاری که در این دوران متحمل شدیم؛ کمی از موضوع فرش غافل شدیم و نتوانستیم حق مطلب را آنگونه که باید و شاید در این زمینه ادا کنیم که البته در این مسیر، سعی خواهد شد تا جهت احیاء صنعت فرش بیش از پیش تلاش شود.

کد خبر: ۹۳٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha