۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی:

منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است

قاضی‌زاده هاشمی، ‌نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها نیز استضعاف‌گر هستند.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز (شنبه) در سومین مناظره انتخاباتی در رابطه با «طرح جامع خود در خصوص ۷ دغدغه تورم، عدالت، رکود، مقابله با فساد، یارانه ها، اشتغال و مسکن»، گفت: این موارد به درستی دغدغه مردم هستند اما باید ریشه یابی شوند و در روش اصلاح آنها، اصلاح صورت بگیرد.

وی ضمن نشان دادن برخی تصاویر و نمودار درباره وضعیت توزیع منابع و درآمد در کشور، افزود: بر اساس شاخص هایی که داریم، روندهایی از سال ۱۳۴۵ تا کنون وجود داشته و در برخی استان ها وضعیت نرخ بیکاری و همچنین معضلات در حوزه اشتغال در حال افزایش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: موضوعات بسیاری نشان دهنده عدم توازن در توزیع خدمات آموزش و حوزه مسکن است. به طور مثال با اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کرده ایم اما این افزایش باز محصور در چند استان بوده است. همین باعث شده کم کم یک مهاجرت سراسری شکل بگیرد و وضعیت ترکیب جمعیتی کشور تغییر پیدا کند و در پی این مهاجرت سراسری برخی آسیب های اجتماعی از جمله طلاق افزایش پیدا کرده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دلایل این معضلات روشن است، علت اصلی این است که منابع کشور به طور نادرست در حال توزیع است. مجموعه منابعی که در کشور وجود دارد، نادرست توزیع می شود و ساختارها متاسفانه استضعاف گر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این را از نحوه مدیریت نا کارآمد و کارنابلدی مسئولان می بینند و آنچه امروز در مردم دلزدگی ایجاد کرده این است که ما در پنجره طلایی هستیم، اما متاسفانه به جای اینکه وضعیت کشور مثل همه کشورهای در حال توسعه رشد پیدا کند دچار قفل و انسداد شده ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کارنامه همه دولت ها در این زمینه مشخص است و همه دولت ها نقاط ضعف و قدرتی داشته اند اما هنوز موضوعات اساسی حل و فصل نشده است، یعنی مشکلاتی که در گذشته ذکر می شده امروز هم ذکر می شود، حتی شاید وضع بدتر هم شده باشد. مفاهیم متعالی بسیاری از جمله آزادی و امثال اینها در گذشته ذکر می شد، اما امروز مسئله ما حداقل معیشت است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اختلافات اجتماعی را مردم از نحوه مدیریت می بینند که بی اعتمادی به دولت ها را شکل داده است. در موضوع کرونا ببینید مردم چقدر گرفتار شده اند. خودم خانواده ای را می شناسم که مادر سرپرست خانوار فوت کرده و دو فرزند به جا گذاشته است و حالا امثال این خانواده ها با اختلال رفتاری مواجه می شوند و دچار سو تصمیم گیری می شوند و بعد هم تقصیر به گردن مردم می افتند.

وی بیان کرد: مردم یک سال است از کار و زندگی مانده اند و بین کار و جان گیر کرده اند و ما به ۶۰ درصد مشاغل که روزمزد هستند می‌گوییم کار نکن! خُب محبور می شوند برای کسب خود فعالیت کنند. وقتی هم صحبت می‌شود مورد عتاب و خطاب قرار می گیرند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: خطاب به مسئولین مربوطه به خصوص جناب روحانی عرض می کنم که مناظرات را مورد تفقد  قرار داده اند. در جمع حاضر که کسی حاضر نیست عملکرد این دولت را گردن بگیرد بنده اعلام آمادگی می کنم، فقط شما از دفتر خود خارج شوید به صدا و سیما بیایید، بنده حاضر هستم هم در موضوع کرونا هم در همه موضوعات با شما مناظره کنم.

قاضی زاده هاشمی درباره موضوع گرانی بنزین، گفت: هنوز معلوم نشده است که چه کسی مقصر بوده است. ساختارهایی و ستادهایی درست کرده ایم که همه پشت آنها پنهان می شوند و نهایتا مقام معظم رهبری مجبور هستند وسط کار بیایند چراکه از مسئولان کسی حاضر نشد اظهار تاسف کند، یا استعفا بدهد یا عذر خواهی کند.

وی تاکید کرد: مسئله ما امروز در دولت گرانی، مسکن و بیکاری هست، اما مسئله اصلی نظام دیوان سالاری کشور است که هفتاد- هشتاد سال است تغییر نکرده و باعث شده روز به روز مردم مستضعف تر شوند و عده ای خاص که به رانت دولت و سیاست و قدرت وصل هستند برخوردار باشند و سایرین ضعیف بمانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما چه باید بکنیم؟ موضوع این است که سازو کارها در کشور باید تغییر پیدا کند و طرز تفکر مدیران و نوع نگاه آنها به مردم اصلاح شود. اصل ۵۶ قانون اساسی نحوه حاکمیت را اعمال حاکمیت مردم ذکر کرده است. درحالی که در عمل روز به روز مردم از دایره خارج شده اند.

قاضی زاده هاشمی فزود: حاج قاسم سلیمانی می گفت هرجا مردم در عرصه بودند آنجا موفق خواهید شد و هرجا مردم را خارج کردید ما با شکست روبرو شده ایم.

وی افزود: ما پیش بینی کرده ایم که  دولت را به مردم واگذار کنیم و بر همین مبنا دولت مردم را تشکیل داده ایم. بر اساس این واگذاری اختیارات اجرایی را به فرمانداران می دهد. همچنین اختیار عزل و نصب مدیران را به مردم خواهیم داد و اگر یک سوم مردم شهرستانی از مدیری ناراضی باشند و او را استیضاح کنند دولت موظف است او را عزل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همه شهرستان ها از نظر ما پایتخت هستند و همه شهرستان ها اختیارات هیئت وزیران را دارند. یک ماموریت ملی به عنوان پایتخت حوزه ای به آنها واگذار می شود که مسئول توسعه آن حوزه در کشور باشد. با این روش این نظام هفتاد ساله اصلاح خواهد شد.

کد خبر: ۹۳٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha