۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
 اقتصاد و مدیریت اولویت اساسی دولت جدید است
زاکانی:

اقتصاد و مدیریت اولویت اساسی دولت جدید است

ساری- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقتصاد و مدیریت و جهش تولید را اولویت اساسی دولت خود بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا زاکانی عصر شنبه در سخنان انتخاباتی خطاب به مردم مازندران با اظهار اینکه کشور را نمی توان تک بعدی ساخت، متناسب سازی کشور را مستلزم رویکردهای تحولی دانست و گفت: اقتصاد و مدیریت و جهش تولید برای ما اولویت محسوب می شود و باید در این راستا کشور را در مسیر شفاف اداره کنیم.

وی تمرکززدایی را امری مهم برشمرد و گفت: یک عده تصور می کنند می توانند به جای همه فکر کنند و این تجربه اشتباهی است.

زاکانی یادآور شد: سهم استان ها از اعتبارات ۱۰ درصد بوده و ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان تصمیم گرفته می شود و ۱۲ درصد ماده ۷۵ از طریق وزارتخانه ها توزیع می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با باز آمایش مجدد استان ها را ضروری دانست و گفت: باید توانمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر منطقه را معلوم کنیم تا ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم.

وی اختیار ویژه به شهرستان ها برای بهره مندی از نخبگان و میدان آوردن آن را لازم دانست و گفت: تمرکززدایی سبب می شود تا مناطق کشور در آزمون و مسابقه قرار گیرند.

زاکانی مبارزه با لختی ها و سستی ها در بدنه اجرایی دولت را ضروری دانست و گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا انقلابی در دولت ایجاد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان اینکه نباید به مردم نامردی کرد و گفت: نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان و غیره زشت است و این نگاه را باید تغییر داد و باید به ملت تکیه کرد و با مشارکت مردم و نهادسازی نوین، شبکه سازی و بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و مردم، به اصلاح امور پرداخت.

کد خبر: ۹۳٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha