۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۳۰۰۰ فقره انشعاب فرسوده آب در استان همدان اصلاح و نوسازی شد
معاون آبفای همدان:

۳۰۰۰ فقره انشعاب فرسوده آب در استان همدان اصلاح و نوسازی شد

همدان - معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای همدان گفت: امسال ۳ هزار فقره انشعاب فرسوده آب در شهرها و روستاهای همدان اصلاح و نوسازی شد که از این تعداد ۳۵۰ فقره مربوط به دوماهه سال جاری بوده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه اصلاح و استاندارد سازی شبکه ها و انشعابات فرسوده از تکالیف تعریف شده برای شرکت های آب و فاضلاب است عنوان کرد: تعویض و بازسازی انشعابات فرسوده نقش موثری در کاهش هدر رفت آب و کم شدن تعداد حوادث مربوطه دارد.

نیکداد ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی و کم شدن ذخایر آبی استان همدان بیان کرد: در شرایط فعلی یکی از راهکارهای موثر به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و کمک به کاهش تولید، استانداردسازی و اصلاح شبکه های فرسوده است.

وی با تاکید براینکه حفظ منابع آبی موجود در اولویت اقدامات قرار دارد، عنوان کرد: برهمین اساس سال گذشته و دوماهه ابتدایی امسال ۳ هزار فقره انشعاب فرسوده آب در سطح شهرها و روستاهای استان اصلاح و نوسازی شد که از این تعداد ۳۵۰ فقره مربوط به دوماهه سال جاری بوده است.

حمید رضا نیکداد افزود: همچنین در طول سال گذشته و دوماهه ابتدایی سال جاری ۲۷ کیلومتر شبکه فرسوده آب در سطح  شهرها و روستاهای استان اصلاح شد که دو کیلومتر از آن مربوط به امسال است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به هدر رفت آب از طریق انشعابات غیر مجاز بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۹۷۳  انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان شناسایی شد که از این تعداد ۶۷۷ مورد منجر به قطع و ۲۹۶ انشعاب تبدیل به مجاز شد.
 
وی همچنین بیان کرد: همچنین سال گذشته در سطح شهرهای استان همدان ۵۰۲ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد ۳۴۴ انشعاب تبدیل به مجاز و ۱۵۸ انشعاب غیر مجاز نیز قطع شد.

کد خبر: ۹۳٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha