۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
سرمایه لازم برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع پائین دستی باید فراهم شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

سرمایه لازم برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع پائین دستی باید فراهم شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید سرمایه لازم برای ایجاد ارزش افزوده جهت تبدیل ماده خام به نیمه خام در صنایع پائین دستی فراهم شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اخذ مالیات از محصولات خام و نیمه خام محصولات پتروشمی در بودحه ۱۴۰۰ و معایب این مسئله گفت: جهت گیری ما در بلند مدت باید به سمتی پیش رود که ما از خام فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در شرایط فعلی با محدودیت منابع مالی هم دست به گریبان هستیم یعنی ناچاریم در هر مرحله که می توانیم ماده خام را به نیمه خام تبدیل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات اظهارداشت: همچنین در صورتی که سرمایه لازم وجود داشت ما می توانیم ماده نیمه خام پتروشیمی را هم تبدیل به یک ماده ساخته شده پتروشیمی کرده و ارزش افزوده در این بخش را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته بنده معتقدم ما وقتی در ایجاد ارزش افزوده محدودیت داریم نباید سخت گیری در این بخش داشته باشیم و البته بنده در این رابطه و در زمان  بررسی این موضوع در کمیسیون تلیفق لایحه بودجه، مخالف این مسئله بودم و اعتقاد داشتم اخذ مالیات باید به مرور انجام شود البته آنهم در شرایطی که ما منابع مالی داشته باشیم و اگر این منابع را در اختیار نداشتیم، باید به سمت اخذ مالیات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید سرمایه لازم برای ایجاد ارزش افزوده جهت تبدیل ماده خام به نیمه خام در صنایع پائین دستی فراهم شود، اظهارداشت: در حال حاضر ما منابع لازم را برای این سرمایه گذاری نداریم و می توانیم با صادر کردن مواد خام و نیمه خام ارز لازم را برای توسعه صنایع پائین دستی فراهم کنیم.

کد خبر: ۹۳٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha