۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
ایجاد ۲۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سال ۹۹ توسط بنیاد مستضعفان
معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان اعلام کرد

ایجاد ۲۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سال ۹۹ توسط بنیاد مستضعفان

اتابک، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با تشریح برخی از آمارهای اقتصادی محقق شده طی سال ۹۹ از ایجاد ۲۳۵۱ شغل مستقیم در پروژه های توسعه ای بنیاد و ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل غیرمستقیم، طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید محمد اتابک با اعلام این خبر اظهار کرد: سال ۹۹ یکی از پرچالش‌ترین سال‌های کشور بود؛ سالی که تورم خودش را به شدیدترین وجه به مردم نشان داد و بیشترین نواسانات نرخ ارز را تجربه کردیم و افزایش لجام گسیخته نقدینگی را در کنار شیوع کرونا و تحریم‌ها شاهد بود.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این شرایط سخت، محیط پیرامونی بنیاد مستضعفان را احاطه کرده بود ادامه داد: در سال ۹۹، در شرایطی که بسیاری از سازمان‌ها در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، بنیاد مستضعفان توانست در بخش اقتصادی، عملکرد خوبی را ارائه دهد.

وی گفت: این در حالی است که بنیاد مستضعفان در سال گذشته در تحریم مضاعفی علاوه بر تحریم‌های کشور قرار گرفت، ولی با وجود این شرایط سخت، میزان فروش در بخش اقتصادی بنیاد نسبت به سال قبل به میزان ۷۶ درصد، رشد داشت.

اتابک با بیان اینکه رشد اقتصادی بنیاد در سال ۹۹، ۱۳.۸ درصد بوده گفت: طی سال ۹۹، صادرات در بنیاد مستضعفان با وجود تحریم ها، نسبت به سال ۹۸، ۱۷ درصد رشد کرد.

وی ادامه داد: در بخش توسعه‌ای نیز سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در سال ۹۹، ۳۱ درصد رشد داشت.

اتابک در پایان با اشاره به ایجاد ۲۳۵۱ شغل مستقیم در پروژه‌های توسعه‌ای بنیاد و ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل غیرمستقیم، طی سال گذشته، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۰، امسال ۲۴ پروژه جدید در بنیاد به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۹۳٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha