۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد
فرانسوی به دنبال خودروهای کم اشتها

سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد

سیتروئن C۳ برای افزایش فروش در بازارهای جهانی حدود یک تن کاهش وزن را تجربه و مجهز به پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری با قدرت ۱۰۸ اسب بخار شده است.

بازار؛ گروه خودرو: سیتروئن C۳ یکی از محصولات پسا برجامی بود که برای مشتریان بازار داخل نامی آشنا است. خودروی که با اقبال همراه نبود و با گذشت حدود دو سال از تولید، خط تولید آن در کشور متوقف شد. اما جالب است بدانید C۳ یکی از محصولات خوش فروش و پر طرفدار سیتروئن در بازاری جهانی است. این خودروساز نسل سوم این خودرو سایز کوچک سگمنت B را سال ۲۰۱۶ به جهان معرفی کرد. نسل سوم به لطف طراحی مدرن و قرار گیری ایر پامپ‌های بادی در بدنه، محبوبیت ویژه‌ای را کسب کرد.
در این نسل شاهد آن هستیم که فاصله محوری خودرو، ابعاد و تناسبات این محصول تغییر یافته، عرض و طول خودرو به ترتیب ۲۵۴۰میلی‌متری، ۳۹۹۶میلی‌متری و ۱۷۴۰میلی‌متری است. در نسل سوم این هاچ‌بک کراس سایر کوچک با فضای راحت‌تری برای سرنشینان و فضای بار بیشتر مواجه هستیم.

سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد

یکی از راه‌کارهای کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش وزن خودرو با استفاده از متریال‌های سبک مانند آلومینیوم و پلاستیک است، این خودروساز فرانسوی حدود یک تن از وزن خودرو را با همین سیاست کاهش داده است. C۳ ۲۰۲۱ با تغییراتی جزئی در سپر جلو و عقب چهره جدید به خود گرفته است. گرافیک چراغ در این خودرو نیز تغییر یافته است، استفاده از خطوط کروم در خودرو و چراغ‌های کوچک LED با شکل مربع، چهره این خودرو هاچ بک را جذاب‌تر کرده است. از سوی برای هارمونی بیشتر در خودرو از رینگ ۱۶ اینچی و تفاوت رنگ سقف و بدنه استفاده شده تا جذابیت خودرو بیشتر شود.

سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد

در طراحی عقب خودرو چراغ دی شکل با گرافیک جدید توانسته زبیایی بیشتری برای این محصول ایجاد کند، طراحی داخل C۳ با ظاهر کلاسیک و مینیمال در زمان استفاده طولانی سبب ایجاد خستگی برای راننده را کاهش داده، البته با تعبیه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و پشت آمپر دیجیتالی فضای مدرنی را فراهم آورده است.
استفاده از چرم مصنوعی در بخشی از داشبورد و روکش پارچه‌ی صندلی‌ها و رنگ آبی برای بخش میانی داشبورد از دیگر ویژگی‌های کابین C۳ است. طراحی مستطیل شکل با کروم‌های مربع‌شکل درون آن برای سیستم تهویه مطبوع هارمونی خاصی با غربیلک فرمان دارد. زیرا بخش پایینی غربیلک فرمان مشابه این بخش دریچه سیستم تهویه مطبوع بوده و سبک کلاسیک خاصی از سیتروئن را القا می‌کند. نکته منفی در طراحی کابین این خودرو، طراحی نامناسب صندلی‌های سرنشینان جلو است که نسبت به رقبای آلمانی خود ارگونومیک نیست.

سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد

سیتروئن C۳  به یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر و سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ است.  این موتور سه سیلندر توربوشارژ حداکثر ۱۰۸اسب‌بخار و حداکثر  ۲۰۵نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند. این موتور با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک قدرت را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. شرکت خودروسازی سیتروئن اعلام می‌کند که در هر ۱۰۰کیلومتر تنها ۴.۹لیتر بنزین می‌سوزاند این در حالی است که در زمان تست این عدد به ۶.۸لیتر در هر صدکیلومتر رسیده است.
آنجایی که ایمنی مهم‌ترین فاکتور برای فروش خودرو محسوب می‌شود، محصول C۳ در سال ۲۰۱۷ توانست از یوروانکپ پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند. همچنین بد نیست بدانید که سیتروئن برای کیفیت سواری از سیستم‌های تعلیق غیرهیدرولیکی مانند مک‌فرسون برای جلو و برای عقب از سیستم مولتی‌لینک با فنر مارپیچ استفاده کرده است. سیتروئن در تلاش هست که هرچه بیشتر نظر مشتریان را جلب کند، لذا امکان سفارش رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

سیتروئن مصرف C۳ را کاهش می‌دهد

سیتروئن برای افزایش مشتری و جذابیت فروش، سیستم‌های ایمنی و فناوری بیشتری در خودرو مانند نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد با موانع، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم مسیریاب هوشمند، سنسور پارک، محافظ بدنه در پایین درها را نصب کرده است. اما این انتها کار نیست، زیرا سیستم‌های استانداردی مانند ABS، EBD، TCS، فرمان برقی، شش ایربگ، کروز کنترل تطبیقی در خودرو نصب شده است.

کد خبر: ۹۳٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha