۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
۱۰ هزار کیلومتر راه آهن در کشور احداث می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۰ هزار کیلومتر راه آهن در کشور احداث می‌شود

اردبیل- خطیبی، معاون راه آهن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۰ هزار کیلومتر طرح ریلی در کشور طراحی و پیش‌بینی شده تا در یک برنامه چهارساله بتوان آنها را اجرایی کرد.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم احداث و تکمیل طرح‌های ریلی در کشور بوده که همچنان تلاش بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام در این بخش از راه آهن یزد – بافق گرفته تا بستان‌آباد – تبریز و همدان – سنندج در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده که ۹۰۰ کیلومتر آن در اولویت تکمیل و بهره‌برداری در دو سال آینده قرار دارد.

معاون راه آهن وزارت راه و شهرسازی پروژه ریلی اردبیل را جزو اولویت‌های دولت در سالجاری اعلام کرد و گفت: ۶۵۰ کیلومتر خط ریلی در کشور آماده افتتاح است که در نیمه اول امسال سعی بر بهره‌برداری آنها است.

خطیبی پیشرفت ۸۵ درصدی راه آهن اردبیل – میانه را به طول ۱۷۵ کیلومتر جزو ۸ پروژه ریلی اولویت‌دار اعلام کرد و افزود: در کنار ریل‌گذاری ۶۱ کیلومتر از راه آهن اردبیل – میانه ایستگاه‌های چهارگانه این مسیر با پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد مراحل تکمیلی را سپری می‌کنند که ایستگاه اصلی در اردبیل با پیشرفت ۹۸ درصد هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در کنار ساختمان اصلی ابنیه تاسیساتی و فنی این ایستگاه که در ۲۵ هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است تکمیل شده و با محوطه‌سازی که در حال انجام است آماده افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۹۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha