۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی، گرهی از مشکلات باز نخواهد کرد
اتاق ایران نظر کارشناسی خود را اعلام کرد؛

طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی، گرهی از مشکلات باز نخواهد کرد

طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود؛ اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی با کلیات این طرح مخالف است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» در دستور کار مجلس قرار گرفته؛ عنوان این طرح پس از انجام اصلاحاتی در محتوا، به طرح «پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی» تغییر یافته است.

این طرح در ۱۴ ماده، با هدف رفع چالش‌های موجود در مسیر تولید در بخش کشاورزی، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است. کلیات این طرح در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصویب شده و در نوبت طرح و بررسی در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

 نتیجه بررسی‌های مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران که در قالب یک گزارش منتشر شده است حاکی از این است که از منظر کارشناسی و قانونی این طرح دارای ایرادهای جدی است و با تصویب قانون با مفاد فعلی، نه تنها گره‌ای از مشکلات بخش کشاورزی باز نخواهد کرد که خود سبب افزایش مداخلات اداری دولت در این بخش، تداوم مشکلات ساختاری و حتی بدتر شدن وضعیت این بخش خواهد شد.

 لذا با توجه به نکات بررسی شده، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان نماینده بخش خصوصی، مخالفت خود را  با کلیات طرح حاضر اعلام می‌دارد.

کد خبر: ۹۳٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha