۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
قزوین ۵۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین:

قزوین ۵۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد

قزوین- مدیر امور آب و فاضلاب قزوین گفت: میزان تولید آب در شهرستان یک هزار و ۴۵۲ لیتر در ثانیه از ۵۹ حلقه چاه است و برای رفع مشکل کم آبی ۵۳۰ لیتر در ثانیه کمبود تولید آب داریم که این یک هشدار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی  آب و فاضلاب قزوین، مجید میرابها ضمن بیان اینکه قزوین ۵۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد، اظهار کرد: این میزان آب، نیاز ۱۳۳ هزار نفر از شهروندان قزوینی است که در حال حاضر تنها از طریق مدیریت مصرف و تغییر الگوی زندگی شهروندان مبتنی بر سازگاری با کم آبی قابل جبران است.

وی تصریح کرد: از سویی عملیات عمرانی برای جبران این کمبود در جریان است و از سوی دیگر برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب مشترکین نداریم ولی مجبوریم در پیک مصرف، با تعدیل فشار و مدیریت توزیع آب را به همه برسانیم.

میرابها تاکید کرد: سامانه تامین آب آشامیدنی شرق قزوین شامل ۲۰ حلقه چاه عمیق با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در صورت اتمام ۳۰۰ لیتر در ثانیه به حجم آب تولیدی اضافه کرده و مشکل کمبود را تا حد زیادی برطرف می کند.

وی همچنین پیش بینی کرد تا پایان فصل گرم امسال در ۵۱ روستای عمدتاً کوهپایه ای حوزه ی شهرستان قزوین که از چشمه ها تغذیه می شوند به دلیل بارش های ناکافی، مشکل کم آبی بروز کند که برنامه ریزی برای آبرسانی سیار با تانکر انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین در پایان به مساله کمبود آب در کشور، استان و شهرستان قزوین اشاره کرد و خواستار مشارکت جدی و فراگیر مردم برای کاهش و استاندارد سازی مصرف آب برای کنترل بحران شد.

کد خبر: ۹۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha