۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
تاثیر آخر هفته در بازار بیت کوین| باز هم بیت کوین ۳۵ هزار دلاری شد
تحلیل روزانه بازار رمزارز؛

تاثیر آخر هفته در بازار بیت کوین| باز هم بیت کوین ۳۵ هزار دلاری شد

در اولین ساعات کاری روز شنبه ارزش بیت کوین در بازار جهانی در مرز ۳۵ هزار دلار و ارزش اتریوم در مرز ۲۲۰۰ دلار قرار گرفت.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روی شنبه ۱۲ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش رمزارزها در بازار جهانی بازهم سقوط کرد. در این روز ارزش هر بیت کوین به ۳۵ هزارو ۸۶۷ دلار رسید  و هر اتریوم با تجربه کاهش ۷ درصدی قیمت در بیست و چهار ساعت با قیمت ۲ هزار و ۲۶۹ دلار مبادله شد.

بازار دیگر رمز ارزها نیز چندان پر رونق نبود و خبرها از تنزل ارزش آنها حکایت داشت. به عنوان مثال ارزش هر XRP در بازار به ۸۱ سنت رسید و هر دوج کوین با قیمت ۳۰ سنت مبادله شد. اما افت ارزش رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاد که برخی بر ابن باور بودند بازار بیت کوین در مرز ۳۷ هزار دلار به ثبات رسیده است و انتظاری برای کاهش ارزش در این بازار وجود نداشت.

در مورد دلیل این افت ارزش گزارشهای زیادی ارایه شد. برخی سیاست چین در مقابله با استخراج کنندگان بیت کوین در داخل کشور را عامل اصلی این افت ارزش دانستند. ظرف سه روز گذشته ۱۱۰۰ نفر از افراد فعال در  زمینه استخراج بیت کوین در بازار چین دستگیر شدند و دولت چین مدعی شده است این افراد در عرصه سفته بازی در بازار بیت کوین فعالیت می کردند.

ازطرف دیگر موج قانون گذاری در بازار رمزارزها در کشور امریکا هم راه افتاده است و با وجود اینکه مخالفان زیادی هم دارد، ولی پیش بینی می شود زمینه را برای تحولات بزرگی در بازار بیت کوین فراهم کند. دولت فعلی امریکا با فعالیت غیر قانونمند در بازار رمز ارزها مخالف است و از هیچ تلاشی برای افزایش قدرت نظارتی خود در بازار فروگذار نمی کند.

نکته دیگری که در گزارشها مد نظر قرار گرفته است «تاثیر آخر هفته» نام دارد. برخی بر این باورند در روزهای اخر هفته یعنی روزهای شنبه و یک شنبه در غرب، قیمت رمز ارزها در دنیا کاهش پیدا می کند و دلیل این مساله هم کاهش معاملات در بازار رمزارزهای دنیا است.

تعطیلی بانکها در روزهای آخر هفته سبب می شود تا سرمایه گذاران توان استفاده از منابع مالی خود برای خرید رمزارزهای تازه را از دست بدهند در نتیجه حجم معاملات به شدت کم می شود و قیمتها هم در بازار رمز ارزها تنزل پیدا می کند.

از طرف دیگر بررسی ها نشان می دهد در روزهای پایانی هفته سرمایه گذاران محتاط تر هستند زیرا اغلب گزارشهای مالی در روز اول هفته منتشر می شود که روی بازار سهام، بازار پول و تبعا بازار رمزارز تاثیر می گذارد. به همین دلیل سرمایه گذاران در بازار رمز ارزها روزهای پایانی هفته را روزهای استراحت نام گذاری کرده اند و این استراحت بستر ساز افت ارزش رمز ارزها در این روزها می شود.

کد خبر: ۹۳٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha