۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کمک به اقتصاد خانوار با تقویت و تحرک صنایع‌دستی در همدان
معاون استاندار همدان تاکید کرد:

کمک به اقتصاد خانوار با تقویت و تحرک صنایع‌دستی در همدان

همدان - پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تقویت، توسعه و تحرک صنایع‌دستی اقدامی در مسیر کمک به اقتصاد خانوار است.

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اولویت استان همدان در سند راهبردی و عملیاتی اشتغال، سرمایه گذاری و تولید است، گفت: تمام تلاش ها بر این است تا بتوان در این عرصه قدم برداشت.

وی حوزه صنایع دستی را حوزه گسترده ای دانست و بابیان اینکه حسن این حوزه آن است که می‌توان در محیط زندگی نیز آن را انجام داد و علاقه و انگیزه مهمترین فاکتور در اجرای آن محسوب می شود، گفت: استان همدان فضاهای مختلفی برای کار در حوزه صنایع‌دستی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این راستا به حوزه سفال، مبل و منبت ملایر و گلریز اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم اقتصاد خانوار را کمک کنیم یکی از راه‌های آن در حوزه میراث فرهنگی، تقویت، توسعه و تحرک صنایع‌دستی است.

تلاش استان این بود که در نقاط کانونی بتواند کاری انجام دهد که در این راستا امید است اقدامات در روستای کاج نیز به ثمر برسد

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم اقتصاد خانوار را کمک کنیم یکی از راه‌های آن در حوزه میراث فرهنگی تقویت، توسعه و تحرک صنایع‌دستی است، ادامه داد: تلاش استان این بود که در نقاط کانونی بتواند کاری انجام دهد که در این راستا امید است اقدامات در روستای کاج نیز به ثمر برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه اعتباراتی برای حوزه گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده بود اما شیوع ویروس کرونا، این روند را وارد مسیر دیگری کرد، اظهار کرد: پیش‌بینی برای هزینه‌های کرونا نشده بود و تسهیلات بانکی به سمت رفع نیازهای کرونا رفت.

کد خبر: ۹۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha