۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
۴۲ درصد اشتغال استان همدان متعلق به حوزه خدمات و بازرگانی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴۲ درصد اشتغال استان همدان متعلق به حوزه خدمات و بازرگانی است

همدان- پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ۴۲ درصد اشتغال استان همدان متعلق به حوزه خدمات و بازرگانی است که همین دو بخش از کرونا و شرایط ناشی از آن تاثیر فراوانی گرفتند.

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم حمایت از تولید کنندگان تاکید و مطرح کرد: در حوزه فرش از ۵۰ هزار نفر تا ۷۰ هزار نفر شاغل داریم که باید مورد پشتیبانی قرار گیرند اما در چند سال اخیر، محدودیت هایی وجود داشته که شاید نتوانسته ایم حمایت های لازم را از هنرمندان صنایع دستی داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات را وضعیت تسهیلات بانکی دانست و گفت: در این زمینه علی رغم آن که سهمیه هایی مشخص شده بود اما به سمت رفع نیازهای کرونا رفت و عملاً بخش های مختلف اقتصادی را با کمبود منابع مواجه کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه با این وجود تلاش شد تا قدم هایی در مسیر حمایت از فعالین این عرصه برداشته شود، گفت: در کار نقص بود اما تمام تلاش استان این بود که کارگاه ها شناسایی، وضعیت آن ها در قالب گزارش هایی تنظیم و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شود و به اداره کار و ثبت در سامانه کارا صورت گیرد تا شاهد کمک ها و حمایت هایی در این عرصه باشیم.

تلاش هایی به منظور برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی صورت گرفت تا تحرک بخش گردشگری و اقتصادی استان همدان را شاهد باشیم اما محدودیت های کرونا مانع این روند شد

پورمجاهد با تاکید بر اینکه اگرچه در مرحله اول این اقدامات با کش و قوس خاصی اتفاق افتاد، عنوان کرد: تلاش هایی به منظور برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی صورت گرفت تا تحرک بخش گردشگری و اقتصادی استان همدان را شاهد باشیم اما محدودیت های کرونا مانع این روند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه قریب ۴۲ درصد اشتغال استان همدان در حوزه خدمات و بازرگانی است که همین دو بخش از کرونا و شرایط ناشی از آن بسیار تاثیر گرفتند، اظهار کرد: طبق دستور العمل جدید، واحدهایی که در ۱۶ رسته اعلامی قرار گرفته اند می توانند در مرحله دوم از تسهیلات ستاد کرونا استفاده کنند که در این زمینه نیاز است تا مسئولین مربوطه در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدامات لازم را به انجام برسانند.

وی تصریح بر اینکه در زمینه بیمه تامین اجتماعی و مالیات نیز اتفاقاتی افتاده که می‌تواند کمک کند، گفت: ارتباط با تشکل های مربوطه در حوزه صنایع دستی باید بیشتر شود تا مشکلات از نزدیک شناسایی  و توان استان در خدمت تولیدکنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۹۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha