۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
لرستان نیازمند تحول جدی در بخش زیرساختی/ حوزه سلامت باید متحول شود
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

لرستان نیازمند تحول جدی در بخش زیرساختی/ حوزه سلامت باید متحول شود

لرستان- زاکانی، کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه لرستان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد، گفت: در حوزه سلامت نیازمند تحول و در معیشت نیازمند اقدام و برنامه هایی هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا زاکانی عصر جمعه در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: تورم موجود کمرشکن است و مردم در فشار هستند، ضروری است این رویکرد تغییر یابد و طرحی نو ارائه شود و توانمندی های داخلی را اصل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید از همه پتانسیل ها برای سرآمدی ایران استفاده کرد، افزود: دولت من، دولت اقدام و اصلاح است و باید با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به توزیع اعتبارات استانی عنوان کرد: اعتبارات در چند محور ملی، ملی استانی، وزارتخانه ای و استانها توزیع می شود که سهم استانها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد خارج از استان تصمیم گرفته می شود؛ این موضوع باید شکسته شود و در استانها به دنبال بازآمایش مجدد هستیم که توانمندی های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هر نقطه معلوم شود و  ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارت ویژه برای اداره شهرستان، هزینه کرد. انتقال به شهرستانها و همچنین اختیارات ویژه برای نخبگان فراهم شود و اگر این تمرکزصورت گیرد اقدام قابل ملاحضه ای برای ۴۵۰ نقطه کشور ایجاد می شود.

وی بیان کرد: برخی از شهرها در کنار معادن و نفت هستند اما عملا از حداقل ها محروم هستند و این باید پایان یابد، تمرکز سبب می شود تحول بزرگی رقم زده شود.

زاکانی تصریح کرد: در بخش اقتصاد گام دیگر، مبارزه با مفاسد اقتصادی  و بروکراسی اداری است به طوری که در مبارزه با مفاسد اقتصادی قاطعانه برخورد می شود و باید ریشه فساد را خشکاند؛ موضوع مبارزه با فساد جدی است و مبارزه با لختی ها و سستی ها در بدنه اجرایی دولت امری جدی است و اولین گام اصلاح خود دولت است و اگر پاسخگو باشد و عناصر خدوم دولت انقلابی در دولت ایجاد شود سبب می شود جهشی در تولید رخ دهد و تجربه نوینی را در گام دوم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان شایسته بیش از آن چیزی است که امروز مشاهده می کنیم و نباید به این بسنده کنیم که یک تغییرات ظاهری ایجاد شود بلکه استان نیاز به تحول جدی در حوزه زیر ساختی دارد و در حوزه زیرساختی و ایجاد امکانات برای اشتغال و پیشرفت این استان نیازمند توجه خاص است و همه امکانات برای تغییر در لرستان مهیاست.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر کسی درد دارد، درد بی پولی را نباید بکشد و برخی از مردم لرستان ارجاع مریض به استان های دیگر را دارند که بهتر است این خدمات در خود استان ارائه شود و در حوزه سلامت نیازمند تحول و در معیشت نیازمند اقدام و برنامه هایی هستیم.

وی در بحث مسکن گفت: با تهیه مسکن گسترده می توان شرایط را برای زوج های جوان و نیازمندانی که آرزوی خانه دار شدن را دارند مهیا کرد.

کد خبر: ۹۳٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha