۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
چاپ ۱۰۲ هزار میلیون تومان تراول بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد

چاپ ۱۰۲ هزار میلیون تومان تراول بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه بر اساس نامه‌ای که آقای روحانی به آقای همتی نوشته، ۱۰۲ هزار میلیون تومان تراول‌هایی را چاپ کردند که هنوز ما به ازایش دلار به بانک مرکزی منتقل نشده است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر به مهمترین تخلفات بانک مرکزی که قرار است به آن‌ها رسیدگی شود، اشاره و عنوان کرد: ما در موضوع شکایاتی که در دستگاه‌های مختلف می‌شود، پرونده‌هایی را تشکیل می‌دهیم و نسبت به آن‌ها رسیدگی‌های خودمان را انجام می‌دهیم. یکی از شکایات در ارتباط با مسئله چاپ اسکناس طی یکی دو سال گذشته است که متاسفانه با حجم قابل توجهی این اسکناس‌هایی که چاپ شده، پشتوانه ندارد.

وی تصریح کرد: چاپ اسکناس از ناحیه بانک مرکزی منوط بر این است که به ازایش یا ارز و یا طلایی که مشخص است به بانک مرکزی منتقل شود. چیزی که وصول نشده باشد طبیعتا بدون پشتوانه می‌شود و موجب تورمی است که امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: بخشی از مطالبات ارزی ما در کشورهایی است که این پول‌ها بلوکه شده‌اند و به ما بر نمی‌گردانند پس نمی‌توانیم به ازای این‌ها ما پولی را چاپ کنیم. متاسفانه بر اساس نامه‌ای که آقای روحانی به آقای همتی نوشته و آقای همتی تمکین کرده و به این خلاف همراهی کرده، ۱۰۲ هزار میلیون تومان تراول‌هایی را چاپ کردند که این تراول‌ها هنوز دلارش به بانک مرکزی منتقل نشده است. این کار کاملا خلاف است.

وی با اشاره به اینکه آقای همتی در ارتباط با این موضوع متهم است و باید پاسخ دهد، متذکر شد: البته ایشان در مناظره‌ای که داشتند این مسئله را مطرح کردند که من متهم نیستم، رئیس جمهور متهم است چون من را مجبور کرده است!

حجت الاسلام پژمانفر افزود: این موضوع باید در دستگاه قضایی بررسی شود که اگر فردی به فرد دیگری نامه نوشت که تو باید این کار را انجام دهی، آیا می‌تواند بگوید چون من را مجبور کردند من این تخلف را انجام دادم و یا نهایتا باید مقاومت می‌کرد و استعفا می‌داد و یا عزلش می‌کردند. اما وقتی ایشان دستور آقای روحانی را قبول کردند، خلاف است و ما با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۳٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha