۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
ایران می‌تواند هاب منطقه در قطعه سازی خودرو باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

ایران می‌تواند هاب منطقه در قطعه سازی خودرو باشد

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قطعه سازی را از خودروسازی مهمتر دانست و گفت: ایران می‌تواند هاب منطقه در قطعه سازی باشد.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده افزود: خوشبختانه توان قطعه سازی در کشور ما بسیار توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه قطعه سازی در استان خراسان بسیار باب شده است گفت: در تهران و اطراف آن، اشتهارد، کرج، قزوین و تبریز قطعه سازی رشد خوبی پیدا کرده است.

مهرعلیزاده افزود: در زمانی که استاندار خراسان بودم پیشنهاد داشتم که می‌توانیم منطقه آزاد سرخس را به عنوان یک هاب به مرکز بین المللی توزیع قطعات یدکی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قطعات یدکی خودروهای اروپایی و امریکایی در حال حاضر در کشورهای شرقی اعم از ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هندوستان و ایران تولید می‌شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر یک هاب در خصوص قطعه سازی در کشور ایجاد کنیم می‌توانیم قطعه فروشی را در منطقه باب کنیم که از سوی دیگری برای تأمین این بازار می‌توانیم قطعه سازی را تقویت کرده و ارتقاء دهیم.

مهرعلیزاده در خصوص صنعت خودروسازی نیز افزود: صنعت خودروسازی قدمت ۶۰ ساله در کشور ما دارد و از سال ۱۳۴۰ این صنعت در کشور ایران به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در آن زمان خودرو هیوندا و دوو نیز در کشور نبودند گفت: مسئولان این دو خودروساز اذعان می‌کردند زمانی که به عنوان کارآموز به ایران خودرو آمده بودند، با مشاهده سالن‌های این خودروسازی گفتند که آیا می‌شود در کره چنین سالن‌هایی داشته باشیم!؟

مهرعلیزاده ایران را در صنعت خودروسازی کشوری پیشرفته خواند و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار نفر اشتغال در صنعت خودرو، قطعه سازی‌ها و خدمات پس از فروش داریم و باید این صنعت مهم را محافظت کنیم.
وی با ابراز مخالفت در خصوص واردات صرف خودرو گفت: با انحصار صرف نیز موافق نیستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دنیا موضوعی با عنوان تعرفه گمرکی وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار است.

مهرعلیزاده افزود: کنترل بازار خودرو به نحوی باید باشد که هم کیفیت محصول افزایش یابد و هم استانداردها رعایت شود و از سویی دیگر بهره وری ارتقاء یافته و قیمت تمام شده کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: باید بازار رقابتی برای خودروها ایجاد شود که در خصوص صنعت خودروی ایران باید این کار صورت گیرد.

مهرعلیزاده گفت: باید تلاش کنیم به هر نحوی از طریق تغییر مالکیت خودروسازی‌ها با تغییر در مدیریت آن‌ها کاری کنیم که خودروسازها بتوانند به شکل رقابتی کار انجام دهند.

وی اقتصاد صنعت خودروسازی را اقتصادی قابل تکیه بیان کرد و افزود: حتماً باید از بعد کیفیت نیز به خودروسازی رسیدگی کنیم که به مشتری اجحاف نشود.

مهرعلیزاده پایش کیفیت خودرو، کنترل قیمت تمام شده آن و افزایش بهره وری را در صنعت خودروسازی مهم خواند.

وی گفت: از سویی دیگر توزیع نیز باید به نحوی باشد که خودرو را از حالت کالای بورسی خارج کنیم به گونه‌ای که بخشی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود تا تولید را تحت تأثیر خود قرار ندهد.

کد خبر: ۹۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha