۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کاهش میزان تأمین مالی با هدف اصلاح بانک‌ها
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

کاهش میزان تأمین مالی با هدف اصلاح بانک‌ها

قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اصلاح وضع بانک‌ها باید میزان تأمین مالی آن‌ها را در کشور کاهش داده و بخش تأمین مالی و خدمات بانک‌ها را از هم جدا کنیم.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پس از ضبط برنامه تلویزیونی استانی افزود: هم اکنون بانک‌ها ۸۰ درصد تأمین مالی کشور را به عهده گرفته اند که این خود سایر بخش‌ها را دچار مشکل کرده است بنابر این باید این میزان را تا حداکثر ۴۰ درصد کاهش داد و صندوق‌های طرح و بازار سرمایه را جایگزین آن کرد، اتفاقاً در دنیا ۳۷ مدل تأمین مالی وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور به یقین باید مدل‌های مختلف را جایگزین تأمین مالی بانک‌ها کرد که در آن صورت هم بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی فعلی برطرف می‌شود و هم بانک‌ها به وظایف اصلی خود همچون خدمات دهی می‌پردازند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت امور خارجه وقتی جایگاهش ارزشمند است که بتواند برای اقتصاد کشور فعالیت کند بنابر این سفارتخانه‌های ایرانی باید مأمن تجار و محل تبادلات اقتصادی ایرانیان باشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی استانی اش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص دیپلماسی اقتصادی افزود: دیپلماسی برای اقتصاد است بنابر این ما باید سفارتخانه‌های خود را برای اقتصاد کشورمان فعال کنیم.

وی گفت: من وزیر امور خارجه ام را یک تاجر بین المللی موفق به ویژه در حوزه صادرات انتخاب می‌کنم، زیرا چنین فردی موفق شده است در کف میدان طرف غیر ایرانی را شناسایی کرده و با او برای صادرات کشورش قرارداد بسته و به نتیجه نیز رسیده است.

کد خبر: ۹۳٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha