۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
افزایش مبادلات مرزی به ۲۰ میلیارد دلار/زیرساخت های باشماق تقویت می شود
معاون استاندار کردستان:

افزایش مبادلات مرزی به ۲۰ میلیارد دلار/زیرساخت های باشماق تقویت می شود

سنندج- جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان از فراهم کردن زمینه برای افزایش مبادلات مرزی در باشماق مریوان خبر داد و گفت: مبادلات مرزی در باشماق با به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

خالد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و ارتقاء زیرساخت های مرز رسمی باشماق مریوان، اظهار کرد: مرز باشماق مریوان یکی از ظرفیت های مهم در استان کردستان است و به همین دلیل باید از این ظرفیت در راستای کمک به توسعه این استان بهره برداری شود.

وی با اشاره به ارتقاء زیرساخت های مرز رسمی باشماق مریوان در تمامی بخش ها، یادآور شد: مرز رسمی باشماق مریوان در مسیر توسعه و تقویت قرار دارد و هم اکنون فاز نخست طرح ساماندهی این مرز نیز در دست اقدامات قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه ضرورت تامین برق مرز باشماق مریوان را یادآور شد و گفت: مرز رسمی باشماق در داخل منطقه آزاد مریوان قرار خواهد گرفت و به همین دلیل باید از این ظرفیت نیزدر راستای تقویت و توسعه مرز باشماق مریوان بهره برداری شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مرز باشماق مریوان در راستای افزایش مبادلات مرزی در استان کردستان، یادآور شد: یکی از برنامه های مهم در مرز باشماق مریوان افزایش حجم مبادلات مرزی از ۶ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار است که این امر نیازمند توسعه زیرساخت هاست و برق یکی از زیرساخت های مهم است.

جعفری ضمن تاکید بر تعامل و همکاری ادارات و سازمان های دولتی در راستای رفع مشکلات مرز رسمی باشماق مریوان، عنوان کرد: تمام اقداماتی که در مرز باشماق مریوان انجام می شود باید در راستای تسریع و تسهیل ترددهای مرزی باشد و برای انجام کار لازم است همه با هم کار کنیم.

وی بر ضرورت تسریع در استقرار ماشین آلات اطفاء حریق در مرز باشماق بویژه تیرپارک سوخت تاکید کرد و افزود: باید اطلاعات دقیقی از امکانات موجود تیرپارک ها جمع آوری و کم و کسری ها سریعاً فراهم و مستقر شود.

وی روان سازی و عدم توقف خودروها در داخل مرز و تیرپارک ها را اولویت اول عنوان کرد و گفت: اگر توقف و تجمع خودروها موجب وقوع اتفاقی شود، شخص و دستگاهی که مانع از انجام کار بوده مقصر و مسئؤل است.

جعفری با تاکید بر اینکه دیپ زنی باید خارج از مرز انجام شود، افزود: هیچ خودرویی حق ندارد بیش از ۲۴ ساعت در تیرپارک متوقف شود لذا هر کوتاهی که در این خصوص صورت گیرد، مدیر تیرپارک مقصر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان خواستار همکاری و تعامل همه ادارات و سازمان های دولتی در راستای رفع مشکلات مرز باشماق مریوان شد و اظهار کرد: مرز بهترین ظرفیت توسعه ای در کردستان است و باید از تمامی این ظرفیت به نفع استان و کشور بهره برداری شود.

کد خبر: ۹۳٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha