۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
رسیدگی به بخش کشاورزی نخستین برنامه دولت اقدام و تحول در کهگیلویه و بویراحمد است
محسن رضایی:

رسیدگی به بخش کشاورزی نخستین برنامه دولت اقدام و تحول در کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخستین برنامه دولت اقدام و تحول در کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به کشاورزی این استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی دیشب در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقویت زیرساخت های گردشگری، حمایت از پرورش و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه-دهدشت از دیگر نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه دولت اقدام و تحول، برای بهبود این زیرساختها برنامه ریزی مدونی دارد، گفت: در این استان محروم اما ثروتمند، بیکاری، جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

رضایی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد باید زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری محصولات در فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد دربخش کشاورزی است، افزود: کشاورزی در این استان سنتی و فاقد صنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می شود.

رضایی تصریح کرد: برخی برنامه ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی برای تمامی استانها است.

وی افزود: برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استانها است اما کافی نیست به همین دلیل دردولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استانها واگذار می شود و مناطق و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد، گفت: باید برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد و نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است.

رضایی تصریح کرد: دولت ما متناسب با هر استان برنامه ای برای پیشرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده  و این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شود و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

وی افزود: راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارائه برنامه به بانکها برای صاحب خانه شدن مردم با ۱۰ درصد آورده از اولویت های دولت اقدام و تحول است و این برنامه ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران نیز جواب خواهد داد.

کد خبر: ۹۳٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha