۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
صنعت مالی بیشترین سهم حملات سایبری را داشته است
طی ۵ سال گذشته؛

صنعت مالی بیشترین سهم حملات سایبری را داشته است

با شیوع همه گیری و استفاده بیشتر از خدمات آنلاین حملات سایبری هم افزایش یافته است؛ به طوریکه در این میان بانکها و موسسات مالی بیشترین آسیب را از این مساله دیده اند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «د ادج مارکتس» در گزارشی نوشت: حملات سایبری به بانک ها، با بیماری همه گیر Covid-۱۹ افزایش یافته است، به طوریکه این مساله می تواند به اعتبار آنها آسیب برساند - واقعیتی که بخش مالی به طور فزاینده ای برای ادامه کار با آن روبرو خواهد شد. این در حالی است که، آژانس های رتبه بندی اعتباری  رتبه یک بانک را در نتیجه جرایم اینترنتی کاهش میدهند. با این حال، S&P Global Ratings هشدار داده است که در آینده با رشد حوادث سایبری اقدامات رتبه بندی بیشتری انجام خواهد شد.

ایرینا ولویا، تحلیلگر اعتباری S&P Global Ratings، می گوید: در حالی که حملات سایبری تاکنون تنها تأثیر محدودی بر رتبه بندی موسسات مالی داشته است، اما انتظار می رود که با تکرار و پیچیدگی بیشتر حوادث سایبری، اقدامات رتبه بندی بیشتری در آینده انجام شود. به گفته ولویا، تأثیر رتبه بندی یک حادثه سایبری بسته به ویژگی ها و دامنه آن و همچنین با میزان آسیب یا از دست دادن شهرت می تواند تفاوت کند.

بنابراین  به نظر می رسد برای بانکها افزایش امنیت سایبری در لیست اولویتهای حیاتی شان  قرار داشته باشد. طبق گفته شرکت نرم افزاری مستقر در آمریکا Guidewire، صنعت مالی - بیش از هر صنعت دیگر - بیشترین حملات سایبری در پنج سال گذشته را داشته است. به طوریکه سهم آن از کل وقایع از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۲۶ درصد بود.

ولویا توضیح می دهد، صنعت مالی هدف اصلی مجرمان اینترنتی است زیرا بانک ها و سایر موسسات مالی اطلاعات شخصی حساس را ذخیره می کنند و اطلاعات ارزشمندی در مورد معاملات مالی دارند.

وی می گوید: افزایش دیجیتالی شدن در سیستم بانکی و تسریع در انجام کارها از خانه در واکنش به بیماری همه گیر Covid-۱۹، با افزایش چشمگیر ارتباطات آنلاین، صنعت را بیشتر در معرض فعالیت های جرایم اینترنتی قرار داده است.

جالب اینجاست که بیشتر حوادث سایبری موجود در موسسات مالی به طور عمومی به نقض داده ها مربوط می شود. با این وجود، تعداد حملات باج افزار نیز در حال افزایش است.

وی هشدار میدهد، موسسات مالی نسبتاً بزرگ همچنان شایعترین اهداف حملات موفقیت آمیز  بوده اند. با این حال، از نظر ما، هیچ موسسه مالی در برابر آسیب حوادث سایبری مصون نیست و [کسانی] که سرمایه گذاری کافی در امنیت سایبری ندارند، می توانند به طور مکرر مورد  چنین حملاتی قرار بگیرند.

طبق تحقیقاتی که ماه گذشته توسط BAE Systems منتشر شد، تقریباً از سه ماه ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر Covid-۱۹، تقریباً سه چهارم (۷۴٪) از ۹۰۲ بانک و بیمه که در ایالات متحده و انگلیس مورد بررسی قرار گرفتند، نشان از افزایش حملات سایبری بوده است.

در همین حال، S&P می گوید: به طور کلی انتظار ندارد تیم های مدیریتی موسسات مالی حملات سایبری را ریشه کن کنند.

ولوویا  خاطرنشان کرد: با این حال، آنچه برای ما حیاتی است نحوه پاسخگویی موسسات  به این حملات است.

وی یادآور شد: ما فکر می کنیم که احتمال وقوع حوادث سایبری پیچیده تر شده و بنابراین رسیدگی به آنها دشوارتر است. از این رو توانایی های دیجیتال سازمانی [نهادها] باید تقویت شود و همراه با افزایش دفاع سایبری و فرهنگ مدیریت ریسک سایبری باشد. به طور خاص، در عین حال ما انتظار داریم که سازمان ها چارچوب های مدیریت ریسک اینترنتی خود را ارتقا دهند.

کد خبر: ۹۳٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha