۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
نبود بازارچه صنایع دستی در آبادان دغدغه‌ای جدی است| حذف روادید برای اتباع روس و عراقی
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی آبادان:

نبود بازارچه صنایع دستی در آبادان دغدغه‌ای جدی است| حذف روادید برای اتباع روس و عراقی

آبادان- پورکائد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: بازارچه صنایع دستی در آبادان وجود ندارد و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی ما است.

مجید پورکائد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تبریک فرا سیدن روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: یکی از موضوعات ویژه در گردشگری آبادان، صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه آبادان در بخش حصیر بافی و سایر صنایع دستی از سال‌های دور شهرت داشته و تولیدات فعالان صنایع دستی این شهر در سطح کشور زبانزد است، افزود: شیوع کرونا مشکلات بسیاری را در فروش و صادرات صنایع دستی کل کشور ایجاد کرد و معیشت تولیدکنندگان و فعالان این حوزه را تحت‌ تاثیر قرار داد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تصریح کرد: اکنون بازارچه صنایع دستی در آبادان وجود ندارد و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی ما است و از دبیر کمیسیون گردشگری اتاق آبادان خواهان پیگیری برای این موضوع بوده تا ضمن برنامه‌ریزی و رایزنی‌های لازم عملیاتی شود و در صورت امکان یک محل به عنوان نمایشگاه دائمی برای این بخش از فعالان افتتاح و راه‌اندازی شود.

پورکائد در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم برقراری پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی آبادان توضیح داد: وقتی پرواز خارجی برقرار شود ضمن ارزآوری و همچنین فروش بیشتر خدمات حوزه گردشگری، صنایع دستی نیز به عنوان یک کالای فرهنگی و ملی صادر می‌شود و ضمن ترویج هنر و فرهنگ اصیل ایران اسلامی شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی در جامعه محلی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این راستا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش‌های لازم و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این استعداد برای فعالان این بخش به منظور تنوع تولیدات بر اساس علائق دیگر کشورها مهم است و زمینه‌ای برای ورود به صادرات گسترده‌تر به وجود خواهد آمد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان عنوان کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی روزهای اخیر روادید گروهی ایران و روسیه حذف شد و همچنین روز گذشته نیز روادید ایران و عراق حذف شد که باید از این فرصت برای رونق گردشگری آبادان استفاده شود.

کد خبر: ۹۳٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha