۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور معطل مانده و باید فعال شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور معطل مانده و باید فعال شود

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه هر حقی کنارش تکلیف است بنابراین در دولت آینده، حق برای مردم است و تکلیف برای دولت.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر و در جمع روحانیون و نخبگان اهل سنت افزود: در کشور، شهروند درجه یک و دو نداریم و همه درجه یک هستند و باید همه باهم تلاش کنیم چرخش بین تحصیل کنندگان و افزایش بهره وری را با هم در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: این دیدار برای بنده تکلیفی را ایجاد کرد و برای شما حقی را. زبان شما روحانیون خواست مردم است و خواست کسانی که از اقشار مختلف در نمازهای شما شرکت می‌کنند و شما از کسب و کار آن‌ها اطلاع دارید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز وضع معیشت مردم قابل قبول نیست و مشکل فقر بسیاری از مردم را رنج می‌دهد، مردم امروز مشکل کسب و کار دارند و نبود ثبات در بازار اقتصاد که باعث شده زندگی قابل پیش بینی نباشد که این وضعیت باید اصلاح شود.

رئیسی افزود: اعتماد مردم آسیب دیده و این اعتماد پشتوانه بزرگی برای هر مسئول در کشور است.

وی گفت: امروز اگر کسی با درد مردم دردش نیاید باید در خود تردید کند مردم امروز کمبودها را خوب می‌فهمند، اما تبعیض را نه.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هزار سال است که در این کشور شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند و منافع مشترک دارند.

رئیسی ادامه داد: اهل سنت در حراست و صیانت از کشور همواره پای کار بوده و حدود ۱۳ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس تقدیم پشتوانه این نظام کرده اند.

وی گفت: امروز محور اصلی در کشور تحول برقراری عدالت است و در این زمینه تحول ضروری است امروز زندگی مردم حتما باید متحول شود با همت و گام‌های استوار، این تحول را ضروری می‌دانیم.

رئیسی افزود: تبعیض در هیچ اقلیم و گویشی پسندیده نیست و شیعه و سنی ندارد ظرفیت‌ها و افراد و امکانات با عدالت باید تقسیم شوند.

وی گفت:‌ دولت آینده، نیروی انسانی با شایسته سالاری انتخاب می‌شود و همه کسانی که از دانشگاه‌ها مدارک تحصیلی گرفته اند باید بر سر کار بروند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمینه اشتغال، بهره وری از نیروی انسانی و به کار گماردن آن بحث اصلی است چرا که در کشور زمینه کار وجود دارد و در حال حاضر ۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور معطل مانده و باید فعال شود.

رئیسی گفت: در دوران مسئولیتم در دستگاه قضایی، تقریباً به همه استان‌ها رفته و شرایط را دیده ام ما در کشور اقلیم‌های مختلف داریم از ترکمن صحرا، بوشهر، بندرعباس، سیستان و بلوچستان تا خراسان ها، باید ظرفیت‌ها به طورعادلانه تقسیم شود.

وی با بیان اینکه کشورهایی که در کنار دریا هستند و ساحل دارند بعضی از آن‌ها ۵۰ درصد اقتصادشان از دریا تامین می‌شود افزود: امروز ما در کشور چهار هزار کیلومتر مرز مشترک با دریا داریم و امکانات و نیروی انسانی هم وجود دارد، اما حلقه مفقوده مدیریت است باید با یک مدیریت جهادی از همه ظرفیت‌ها و نیروی انسانی چه شیعه و چه سنی و چه کرد و چه ترک و بدون تبعیض بین هیچ گویشی از آن‌ها استفاده کنیم تا هم اقتصاد رشد دهیم و هم کسی از بیکاری گله نداشته باشد.

 رئیسی گفت: در همه استان‌ها هر ایرانی باید از همه حقوق برخوردار باشد و این حقی است که هم خدا قرار داده و هم در قانون اساسی ما به آن اشاره شده است.

وی افزود: چطور می‌شود که یک خانواده‌ای مشکل معیشت داشته باشد و سفره آن‌ها خالی باشد حالا چه شیعه و چه سنی و مسئولی در کشور آرام بخوابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفره مردم نباید خالی باشد و اگر سفره‌ای خالی بود و ما ناراحت نشدیم در مسلمان بودنمان باید شک کرد امروز مردم عدالت می‌خواهند و عدالت بدون مردم سالاری دینی امکان پذیر نیست و حق همه باید دیده و داده شود.

رئیسی افزود: ما امروز در اجرای عدالت عقب هستیم و عقب ماندگی‌های زیادی داریم و مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا دولت با پشتوانه کار را شروع کند.

وی اضافه کرد:‌ بعد از انتخابات اگر دولت ما رای آورد تازه کار ما با شما شروع می‌شود و شما باید دغدغه مردم و مشکلات آن‌ها را انتقال دهید باید اقلیم به اقلیم ظرفیت‌ها را شناسایی کرد و دولت مردم، باید در بین مردم باشد باید رفت داخل مردم و حرف آن‌ها را شنید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ امروز با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌ها در اقلیم‌های مختلف می‌توان به نتیجه رسید.

رئیسی افزود: علمای مختلف اهل سنت ظرفیت‌های بزرگی هستند و باید کاری کنیم که تا امید به جامعه برگردد البته نه با حرف بلکه با عمل.

وی گفت: اعتماد باید به مردم برگردد و این امکان پذیر است در صورتی که ما هم اقدام و عمل داشته باشیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سعی کردیم در دو سال گذشته بسیاری از تولیدی‌های غیر فعال را فعال کنیم، شما به عنوان ائمه جمعه باید تلاش کنید همه ظرفیت‌ها را برای اجرای عدالت به کار بگیریم، فقر برای مردم دیگر قابل تحمل نیست و حتماً می‌شود به این بی عدالتی‌ها پایان داد.

رئیسی گفت: اصحاب ثروت و قدرت و پارتی بازی و ارتباط ناسالم کارشان در دولت مردمی پایان خواهد یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در آستان قدس بسیاری از کارها را به کمک اهل سنت دنبال و به نتیجه رساندیم چه در جهت خدمت رسانی در سیل و زلزله و چه در مشکلات دیگر. در دوران قضایی هم تلاش کردیم تا با عدالت برخورد کنیم.

رئیسی افزود: ما در دستگاه قضایی سامانه نمره دهی را اجرایی کردیم تا مردم به صورت سیستمی به دستگاه قضا انتقاد کنند و به دستگاه قضا کمک کنند تا عدالت را بهتر جاری کنیم.

وی گفت: نمی‌شود در اتاق مدیریت کرد و باید رفت به کف جامعه و موفقیت شما روحانیون این است که در بین مردم هستید و با آن‌ها مستقیماً در ارتباط هستید و از معیشت آن‌ها اطلاع دارید و این فرصت بسیار خوبی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیداوری کرد: این وحدت و انسجام بوجود آمده مشکلا ت را حل کند و با هم پیش برویم.

رئیسی افزود: کار را باید از ابتدا با سرعت آغاز کرد و به مردم بگویید حتماً با قوت در انتخابات شرکت کنند و ما امیدواریم بتوانیم برای رفع مشکلات معیشتی مردم گام‌های بزرگی برداریم و دولت ما دولت منتگزار نخواهد بود بلکه دولت خدمتگزار خواهد بود.

کد خبر: ۹۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha