۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
۱۲ نیروگاه برق در حال آماده سازی است
وزیر نیرو:

۱۲ نیروگاه برق در حال آماده سازی است

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: ۱۲ نیروگاه برق در کشور با ظرفیت بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مگاوات در حال آماده‌سازی است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح طرح‌های پویش هرهفته الف ب ایران افزود: در این دولت، ۲۰ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه شده است.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ ساخت ۳۱ واحد نیروگاهی با ظرفیت ۱۵ هزار مگاوات آغاز شده و تاکنون ۳۱۵۰ مگاوات به بهره برداری رسیده است.

اردکانیان گفت: امسال ۲۰ هزار مولد خورشیدی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و با توجه به این که برق رسانی به روستاها به پایان رسیده است شبکه برق ۱۰ هزار روستا تا پایان سال بهسازی می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح عملیات اجرایی نیروگاه برق سیریک افزود: این نخستین طرح بزرگ با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه است.

وزیر نیرو ادامه داد: این نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی به پایداری شبکه برق در جنوب و شرق کشور کمک می‌کند و با توجه به اینکه در مجاورت دریا قرار گرفته است امکان استفاده از سوخت جایگزین وجود دارد و می‌توان سالانه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی کرد.

وی گفت: واحدهای نیروگاه برق سیریک در ۴۰ ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: این دهمین هفته پویش هرهفته الف ب ایران در سال ۱۴۰۰ است که ۴۹ طرح تاکنون به ارزش ۱۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: امروز پنجاه و ششمین سد مخزنی ملی در استان ایلام به بهره برداری می‌رسد و بطور متوسط هر ۵۰ روز در این دولت یک سد مخزنی افتتاح شده و از مجموع ۵۶ سد مخزنی ملی نیمی از آن در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه در این دولت تاکنون ۳۴۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به بهره برداری رسیده افزود: به طور متوسط هر ماه ۳۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به بهره برداری رسیده و هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه آب و هر یکماه یک تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: در این دولت، هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده اند و میزان بهره مندی روستاها از آب سالم از یک میلیون نفر به حدود ۱۰ میلیون رسیده است.

وزیر نیرو افزود: نیروگاه هنگام در بندر عباس نیز که به بهره برداری می‌رسد از نیروگاه‌های کلاس اف گازی با ظرفیت ۳۰۷ مگا وات است که بهره وری (راندمان) را به ۵۸ درصد می‌رساند.

کد خبر: ۹۳٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha