۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کمبود اعتبار و عدم همکاری بانک ها مانع توسعه صنایع تبدیلی در همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمبود اعتبار و عدم همکاری بانک ها مانع توسعه صنایع تبدیلی در همدان

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: مشکلات اعتباری و عدم همکاری بانک ها سد راه توسعه صنایع تبدیلی همدان شده است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۰۲ فقره پرونده در استان همدان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری حدود ۲۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان به سیستم های بانکی معرفی شده است، عنوان کرد: پارسال نیز ۹۵ فقره پرونده با اعتباری بالغ بر ۹۱۵ میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه متاسفانه در این مسیر شاهد بودیم که مشکلات اعتباری و عدم همکاری بانک ها سد راه توسعه صنایع تبدیلی همدان قرار گرفته است، اظهار کرد: با این روند پارسال تنها ۲۳ فقره پرونده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی موفق به عقد قرارداد شدند.

وی عنوان کرد: در عرصه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، دولت به صورت تک روی در بحث سرمایه گذاری ورود پیدا نمی کند و نقش پشتیبان دارد، بدین سان نیاز است تا رسانه های استان همدان در زمینه معرفی توانمندی های استان در این زمینه قدم های مناسبی بردارند.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از توانمندی های استان همدان و زمینه های ورود آن به حوزه صنایع تبدیلی و غذایی را می توان کیفیت برتر بسیاری از محصولات کشاورزی مانند سیر، سیب زمینی، انگور و یونجه دانست، عنوان کرد: از سویی، در استان همدان تولیدکنندگان باسابقه ای در زمینه کشمش، سیر و خیارشور فعالیت دارند که در سطح کشوری نیز مطرح هستند.

وی ادامه داد: استان همدان در زمینه های مختلف دارای زمینه های مناسب برای ورود به عرصه صنایع تبدیلی و تکمیلی است، اما در این مسیر در کنار معرفی توانمندی ها نیاز به حمایت های لازم و همکاری مناسب بانک های استان نیز هست.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: استان همدان دارای موقعیت های مناسب به لحاظ دسترسی به مرز، داشتن راه های مواصلاتی مناسب، وجود زیرساخت های نگهداری و سردخانه ای برای محصولات کشاورزی، قطب تولید برخی محصولات و بارانداز بودن در زمینه محصول سیب زمینی است که این موارد نیز در صورت حمایت، می تواند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری به خود جذب کند.

کد خبر: ۹۳٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha