۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مجتمع دشت ناز تولید می شود
استاندار مازندران:

۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مجتمع دشت ناز تولید می شود

ساری- حسین زادگان، استاندار مازندران گفت: ۱۰۰ هزار تن محصول در هلدینگ کشاورزی دشت ناز وابسته به بنیاد مستضعفان در استان تولید می شود.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اشتغال ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع کشاورزی دشت ناز ساری اظهار داشت: ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این مرکز تولید می شود.

وی آن را یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت های تولیدی در حوزه کشاورزی و دامپروری دانست و افزود: این مجتمع در شش هزار هکتار از اراضی استان سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات تولید می کند.

وی با اظهار اینکه بزرگترین واحد پرورش گاو شیردهی در مجتمع کشاورزی و دامپروری دشت ناز فعالیت دارد، افزود: شش هزار و ۵۰۰ راس دام و سه هزار راس دام مولد در این مرکز وجود دارد که سالانه ۳۵ هزار تن شیر خام تولید می کند.

حسین زادگان احداث بزرگترین گلخانه هیدروپونیک با کشت بدون خاک پلاستیکی و پلی کربنات کشور را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتا در دو فاز و ظرفیت چهار هزار تن سبزی و صیفی جات اجرا شده است.

استاندار مازندران همچنین از تولید برنج در مجتمع دشت ناز ساری خبر داد و گفت: هزار و ۷۵۰ تن شالی از ۳۱۰ هکتار از شالیزارهای این مجتمع برداشت می شود که بزرگترین تولیدکننده برنج خالص در کشور است.

کد خبر: ۹۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha