۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
بلاتکلیفی متقاضیان بازار آهن

بلاتکلیفی متقاضیان بازار آهن

روز گذشته شاهد عدم تقاضای مطلوب از شمش فولاد در بورس کالا بودیم، امروز انتظار می رود که با توجه به فاصله حدود ۴۰۰ تومانی میان بهای پایه شمش و میلگرد با استقبال خوبی در مقاطع طویل فولادی روبرو شویم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز دوشنبه ۱۷ خرداد قیمت پایه شمش فولاد اعلام شد که سبب شد نرخ مقاطع فولادی بار دیگر در بازار آزاد افزایش یابد و در چنین شرایطی قیمت میلگرد در بازار آزاد تهران با ورود به کانال ۱۵ هزار تومانی مورد معامله قرار گیرد.

با این وجود در روز گذشته قیمت پایه شمش فولاد با احتساب مالیات ارزش ‌افزوده و کارمزد ارکان بورس؛ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد که سبب افزایش مجدد قیمت میلگرد در بازار آهن شد. از دیگر سو با وجود افزایش هزینه های تولید و احتمال کمبود آب و برق در ماه های آتی، فعالان این بازار احتمال کاهش تولید شمش و مقاطع فولادی را در ماه های آینده مطرح کردند و در این صورت با وجود رکورد هایی که در چند وقت اخیر قیمت مقاطع از خود به ثبت رساند؛ بر میزان خرید در این بازار نیز افزوده خواهد شد.

قیمت پایه میلگرد برای عرضه امروز، ۱۳ هزار و ۹۶۰ تومان اعلام شده است که با مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس این نرخ به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان ارزیابی می شود. با توجه به گفت و گویی که با فعالان بازار آزاد تهران صورت گرفته بازار آهن در بلا تکلیفی به سر می برد  و در این بین عده ای با رکورد شکنی قیمت ها توان خرید خود را از دست داده اند.

از دیگر سو افزایش تقاضای سرمایه ای، تداوم افزایش نرخ ارز آزاد و سرایت رشد قیمتی آن در بهای ارز نیمایی و افزایش قیمت های پایه در هفته های آتی عده ای دیگر را برای خرید در این بازار سوق می دهد. البته احتمال کاهش تولید در این حوزه نیز به دلیل کمبود آب و برق در کشور تاثیر به سزایی در تقاضای این عده دارد. التهابات انتخاباتی و روزهای پایانی دولت کنونی نیز بستری را برای افزایش قیمت ها بدون هیچ نظارتی را در این بازار فراهم کرده است.

همانطور که روز گذشته شاهد عدم تقاضای مطلوب از شمش فولاد در بورس کالا بودیم، امروز انتظار می رود که با توجه به فاصله حدود ۴۰۰ تومانی میان بهای پایه شمش و میلگرد با استقبال خوبی در عرضه‌های مقاطع طویل فولادی رو به رو شویم و بازگشت رونق به معاملات بازار آزاد، موضوع دیگری است که احتمال استقبال خریداران از رینگ امروز را  تقویت می‌ کند.

کد خبر: ۹۲٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha