۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
 سؤالات از وزیر نفت منتهی به تشکیل ۲ کمیته حقیقت یاب شد
دبیر کمیسیون انرژی مجلس:

سؤالات از وزیر نفت منتهی به تشکیل ۲ کمیته حقیقت یاب شد

بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزیر نفت در مجلس گفت: سؤالات درباره سرمایه گذاری برای استفاده از گازهای مشعل و همچنین توزیع گاز مایع، منتج به تشکیل دو کمیته حقیقت یابی شد.

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد با اشاره به حضور وزیر نفت در مجلس گفت: آقای زنگنه بابت سؤال دو نفر از نمایندگان به مجلس آمد. نماینده مسجدسلیمان سؤالات متعددی راجع به نیروهای وزارت نفت و حقوق بگیران این وزارتخانه داشتند. همچنین درباره این موضوع که چرا وزارت نفت به وظیفه خود راجع به گازهای فلر یا گازهای مشعل عمل نکرده است، سؤال پرسیدند.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید وزارت نفت گازهای مشعل را به اتمام می رساند تا امروز مجبور نباشیم حجم عظیمی از گاز را بسوزانیم. وقتی نفت استحصال می شود، گازهایی همراه آن استخراج می شود که به آن ان جی ال گفته می شود؛ این گازها در فرآیند پالایشگاهی خاصی قرار می گیرند و فرآوری می شود. متأسفانه در طی این سال ها، روی پالایش این گازها سرمایه گذاری نکرده ایم و آن ‌ها را می سوزانیم که به جز از دست رفتن سرمایه، باعث آلودگی محیط زیست نیز می شود.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس درباره پاسخ زنگنه اظهار کرد: وزیر نفت در پاسخ به این سؤال اعلام کرد سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد گازهای مشعل را جمع آوری می کنیم تا استفاده بهینه از آن صورت بگیرد.

وی از پیشنهاد نماینده سؤال کننده برای تشکیل یک کمیته تحقیقاتی در خصوص صحت این موضوع گفت و درباره سؤال دیگر این نماینده درباره نیروهای وزارت نفت بیان کرد: وزارت نفت نیروهای رسمی، شرکتی و پیمانکاری دارد و با شکل های متفاوتی همکاری و فعالیت می کند. فرصت به وزیر نفت نرسید که درباره این سؤال توضیح و پاسخ بدهد.
بیگی نژاد همچنین از سؤال نماینده محمودآباد از وزیر نفت راجع به نحوه توزیع گاز مایع در کشور گفت و عنوان کرد: این نماینده در این خصوص اعتراض داشت زیرا معتقد بود وزارت نفت به شکل مناسبی، گاز مایع را در تمام کشور توزیع نمی کند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس درباره پاسخ وزیر نفت گفت: زنگه بیان کرد طبق قانون، در محل هایی که گازکشی نشده است باید سوخت به آن ‌ها برسد که به شکل کپسول های گاز مایع است. بنابراین وظیفه وزارت نفت این نیست که گاز مایع را به خودروها برساند زیرا در این صورت جامعه هدف منتفع نمی شوند. در خصوص این سؤال نیز قرار شد یک کمیته حقیقت یابی تشکیل شود.

کد خبر: ۹۲٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha