۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
رشد یک درصدی قیمت نفت با اظهارات مقامات کاخ سفید

رشد یک درصدی قیمت نفت با اظهارات مقامات کاخ سفید

قیمت نفت در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش بیش از یک درصدی رو به رو شد در حالی که بازارهای مالی بدترین هفته معاملاتی را نسبت به ۳۰ سال گذشته تجربه کردند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، در حالی که آمریکا با برنامه ریزی های کاخ سفید سعی دارد تا اثر کروناویروس را بر بدنه اقتصادی این کشور کمرنگ تر کند، اما بازارها همچنان بین روند نزولی و صعودی در رفت و آمد هستند.

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا با اعلام شرایط فوق العاده نسبت به بهبود شرایط اقتصادی هشدار داد و گفت به وزارت نفت و انرژی در خصوص استراتژی های جدید بازار نفت و افزایش میزان ذخایر استراتژیک هشدار داده ایم و امیدوارم با این راهکارها قیمت نفت و بنزین در کشور با روند متعادلی همراه شود.

وی در این خصوص بیان داشت: حالا که قیمت نفت در جایگاه مناسبی قرار داد به وزارت نفت و انرژی اعلام کردیم که به اندازه مورد نیاز خریداری کند و ذخایر کشور را سیراب کند به این دلیل که قیمت فعلی بسیار مناسب تر از قیمت هفته قبل برای خرید است.

به این ترتیب در بازار نفت، قیمت هر بشکه نفت تگزاس با رشد ۰.۷ درصدی به هر بشکه ۳۱ دلار و ۷۳ سنت رسید و به این صورت هفته گذشته کاری را با افت ۲۵ درصدی به پایان رساند.

نفت برنت نیز در آخرین ساعات معاملاتی با رشد ۱.۹ درصدی به هر بشکه ۳۳ دلار و ۸۵ سنت رسید و هفته گذشته کاری را با افت ۲۵ درصدی به خاتمه رساند.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در شب گذشته مبنی بر حمایت از بازار و تصویب قانونی مبنی بر عدم پرداخت مالیات خطوط هواپیمایی در شرایط کنونی توانست بازار را با یک افزایش نسبی همراه کند.

ترامپ در جای دیگر از سخنرانی های خود اظهار داشت: بزرگترین مشتری فعلی نفت شل آمریکا، دولت آمریکا است.

با شرایط استراتژیک که دیشب از سوی کاخ سفید اعلام شد دولت امریکا می تواند از بودجه فوری ۴۵ میلیارد دلاری برای کمک به بخش های آسیب دیده از کرونا استفاده کند.

کد خبر: ۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha