۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
بازگشایی فعالیتهای تجاری در دهلی به دنبال کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا

بازگشایی فعالیتهای تجاری در دهلی به دنبال کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا

کاهش محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا علاوه بر دهلی نو در نقاط مختلف هند از جمله در ایالت ماهاراشتر و ایالت هاریانا آغاز شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: شمار مبتلایان روزانه در هند به علت محدودیت های شدید مربوط به پیشگیری گسترش شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در دهلی نو پایتخت هند به دنبال کاهش شمار مبتلایان روزانه، محدودیتهای مربوط به پیشگیری گسترش شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و فعالیتهای تجاری از روز هفتم ماه ژوئن از سرگرفته شده است.

اوایل ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه در هند به بیش از چهارصد هزار نفر در روز رسیده است. اما پس از مدتی و با اجرای محدودیت های شدید مربوط به پیشگیری گسترش شیوع ویروس کرونا شمار مبتلایان روزانه به تدریج کاهش یافته است.

در تازه ترین آماری که روز هفتم ماه ژوئن منتشر شده است ، شمار مبتلایان روزانه در هند به صد هزار و ۶۳۶ نفر رسیده که در مقایسه با زمان اوج این بیماری در این کشور به میزان یک چهارم کاهش داشته است. کارشناسان علت کاهش شدید شمار مبتلایان در نقاط مختلف این کشور را تاثیر محدودیت های شدید از جمله قرنطینه خانگی ارزیابی کردند.

شمار مبتلایان جدید در دهلی نو به ۳۸۱ نفر در روز کاهش یافته و به همین علت دولت محلی هفته گذشته از سرگیری فعالیتهای اقتصادی از جمله بازگشایی کارخانه ها را تایید کرده است. دولت محلی همچنین از روز هفتم ماه ژوئن محدودیت های مربوط به گسترش شیوع ویروس کرونا را در دهلی نو بیش از پیش کاهش داده است. 

بر اساس کاهش محدودیت های جدید در هند، فروشگاههای کوچک خصوصی هر روز و فروشگاه های بزرگ و تاسیسات تجاری نیز یک روز در میان می توانند فعالیت کنند و همچنین مترو هم با پنجاه درصد از ظرفیت خود فعالیت خواهد کرد.

کاهش محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا علاوه بر دهلی نو در نقاط مختلف هند از جمله در ایالت  ماهاراشتر و ایالت هاریانا آغاز شده است. از سوی دیگر ، به علت کمبود واکسن در هند، سرعت واکسیناسیون در این کشور کاهش یافته است و تاکنون فقط سه درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی این کشور واکسینه شدند. هم اکنون برای دولت هند تسریع واکسیناسیون برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

کد خبر: ۹۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha