۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
کمبودهای آمریکا برای احیای اقتصاد پساکرونا
دولت آمریکا اعلام کرد

کمبودهای آمریکا برای احیای اقتصاد پساکرونا

دولت آمریکا اعلام کرد برای احیای اقتصادی در دوره پساکرونا در برخی بخش‌ها غذایی با کمبودهایی روبرو شده است

به گزارش بازار، دولت آمریکا اعلام کرد برای احیای اقتصادی در دوره پساکرونا در برخی بخش‌ها به ویژه حمل و نقل، ساخت و ساز، صنعت ابزارهای نیمه هادی و همچنین صنعت مواد غذایی با کمبودهایی روبرو شده است، اما برای برطرف کردن این کمبودها یک کارگروه ویژه تشکیل داده است تا مشکلات را شناسایی و راه حل آن‌ها را ارائه کند.

واقعیت این است که همه گیری کرونا و پیامدهای اقتصادی آن تغییرات عمیق و گسترده‌ای در زمینه عرضه و تقاضا در این بخش‌ها به وجود آورده و در کوتاه مدت به افزایش قیمت‌ها و طولانی شدن زمان تحویل برخی محصولات و کالاها منجر شده است. تداوم این مشکلات می‌تواند روند از سرگیری رشد اقتصادی کشور را مختل کند.

یک مسئول کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانسی تلفنی اعلام کرد: هر چند پیش بینی می‌کنیم که این کمبودها و محدودیت‌ها موقتی باشد، اما دولت بایدن تلاش می‌کند با استفاده از همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارد، این مشکلات را از بین ببرد تا آثار منفی احتمالی آن‌ها بر کارگران، مصرف کنندگان، خانواده‌ها و سایر مشاغل به حداقل برسد.

این مسئول کاخ سفید افزود کارگروهی که برای مقابله با مشکلات در این زمینه تشکیل شده است تحت هدایت وزرای تجارت، حمل و نقل، کشاورزی با کلیه طرف‌ها و بخش‌های ذیربط همکاری خواهد کرد تا راه حل‌های مناسب پیدا و شرایط تبادل اطلاعات را تسهیل کند.

کد خبر: ۹۲٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha