۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تداوم روند صعودی قیمت میلگرد

تداوم روند صعودی قیمت میلگرد

با توجه به حال و هوای انتخاباتی کشور و اظهار نظر کاندیدای ریاست جمهوری در رابطه با نرخ تورم موجود در کشور، قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد همچنان در حال افزایش است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با توجه به حال و هوای انتخاباتی کشور و اظهار نظر کاندیدای ریاست جمهوری در رابطه با نرخ تورم موجود در کشور، قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد همچنان در حال افزایش است. در رابطه با روند صعودی قیمت آهن، حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن چنین بیان کرد: قیمت آهن از جمله قیمت میلگرد به دلیل افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت های جهانی فولاد و از دیگر سو تداوم روند کاهشی ارز پول ملی، افزایش یافت که شایعه گران شدن قیمت سوخت نیز به افزایش قیمت ها دامن زد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در ادامه گفت: در حال حاضر کارشناسان و فعالان بازار بر این باورند احتمال افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت حمل و نقل جدی است و تا زمانی که بازارآهن از این موضوع اطمینان حاصل نکند روند افزایش قیمتی در این بازار ادامه خواهد داشت که با شرایط انتخاباتی کشور این موضوع همچنان مبهم است.

با توجه به اظهارات حمیدرضا رستگار، قیمت هرکیلوگرم میلگرد در دو هفته گذشته ۱۳ هزار تومان بود که با توجه به آخرین گزارشات اکنون هر کیلوگرم میلگرد با دو هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می ‌شود. در حالی که روند ساخت و ساز تغییری نداشته است و گرانی قیمت زمین، میزان ساخت و ساز در تهران را کاهش داده است یعنی می توان گفت که در حال حاضر با وجود کاهش میزان مصرف و تقاضا، همچنان بازار آهن در روند صعودی پیش می رود.

البته قابل ذکر است که بر خلاف رکود ساخت و ساز در پایتخت، ساخت و ساز در شهرستان ها رونق یافته است که سازندگان و کارشناسان در رابطه با این تناقض می گویند: افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی در تهران سبب شده است که ساخت و ساز مسکن در پایتخت کاهش یابد.

در هرحال رکود در ساخت و ساز مسکن نیز نتواسته روند صعودی قیمت آهن و قیمت میلگرد را متوقف کند. خریدران نیز هر روز بیشتر از قبل قدرت خرید خود را از دست می دهند و از قیمت های اعلامی روزانه شگفت زده می شوند با این حال امیدواریم با مشخص شدن تکلیف دولت سیزدهم روند صعودی قیمت ها متوقف شود و در صورت امکان شاهد کاهش قیمت ها، از جمله قیمت میلگرد که این روزها بیشترین کاربرد را در صنعت دارد باشیم.

کد خبر: ۹۲٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha