۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
رأی قاطع نمایندگان به کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

رأی قاطع نمایندگان به کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان، با ۲۲۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه با کلیات این لایحه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در موضوع کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان تقاضای دو شوری دارد و با تصمیم هیأت رئیسه مجلس، این لایحه به کمیسیون آموزش ارجاع می شود.

احمد رضا فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش در تشریح طرح- لایحه نظام رتبه بندی معلمان، گفت: عرض سلام دارم خدمت همه فرهنگیان که ۱۰ سال انتظار کشیدند تا لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس رسید.

وی افزود: از سال ۹۲ قرار بود که لایحه رتبه بندی به مجلس بیاید و انتظار فرهنگیان برآورده شود و در نهایت در اسفندماه سال گذشته لایحه رتبه بندی به مجلس رسید هرچند که این لایحه اشکالات فراوانی داشت و کمیسیون ها بر روی این لایحه کار کرده و منتظر هستیم بعد از دو شوری بودن ایرادات و اشکالات لایحه رتبه بندی حل شود؛ با گروه های مختلف نشست هایی برگزار شد و نظرات نمایندگان را خواهیم گرفت و به این انتظار طولانی پاسخ بدهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: لایحه رتبه بندی برای معلمان ارزش کیفی و معنوی دارد و جایگاه واقعی معلمان برمی گرداند این جایگاه سال ها مغفول مانده و یکی از الزامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش؛ لایحه رتبه بندی معلمان است. نمایندگان هم زحمت کشیدند و بودجه ای را برای لایحه رتبه بندی قرار داده اید.

فلاحی تاکید کرد: به علت اینکه لایحه مجددا به دولت برنگردد کلیات در کمیسیون کار شد و تائید شد و اولویت آن در جلسه قبلی به تصویب رسید و امروز گزارش کمیسیون در خصوص کلیات آن را خدمت شما عرض می کنم.

کد خبر: ۹۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha