۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
دونالد ترامپ: بیت کوین یک کلاهبرداری بزرگ است

دونالد ترامپ: بیت کوین یک کلاهبرداری بزرگ است

در این روزها ارزش بیت کوین در بازار جهانی روند نزولی دارد و بسیاری از سرمایه گذاران نگران آینده این بازار هستند. دونالد ترامپ بیت کوین را یک کلاهبرداری بزرگ و تهدیدی علیه سلطه اقتصادی دلار می داند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها نوسان های ارزش بیت کوین در بازار جهانی موضوع اصلی رسانه های دنیا بود. موضوعی که باعث شد تا هم سرمایه گذاران در بازار رمز ارز و هم سرمایه گذاران در بخش های دیگر اقتصاد نگران اینده سرمایه گذاری خود شوند.

افت ارزش بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار در روز گذشته ریشه در تعطیلی حسابهای کاربری انلاین برای مبادلات بیت کوین داشت. حسابهایی که شاید تا چند ماه قبل میلیونها دلارارزش مبادلات انها بود و با تعطیلی شرایط تازه ای پیدا کرده اند.

در امریکا هم مخالفت با بازار رمز ارزها هر روز بیشتر می شود و طرح های دولتی برای قانونمند سازی  این بازار و افزایش نظارت بر ان مورد بررسی قرار دارد. اما اخیرا دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین امریکا مصاحبه ای را با شبکه تلویزیونی ایندیپندنت انجام داد و از بیت کوین به عنوان یک کلاهبرداری بزرگ نام برد.

پیش از این هم بارها در مورد این بازار انتقادهایی مطرح شده بود و مقامات بانکهای مرکزی در کشورهای صنعتی در مورد عدم وجود ارزش ذاتی در بیت کوین صحبت کرده بودند. مساله ای که می تواند خطر سرمایه گذاری  در این بازار را افزایش دهد.

چین به جنگ بیت کوین رفت
تعطیل کردن حسابهای فعال در مبادلات بیت کوین در چین در روزهای پایانی هفته قبل به صورت ناگهانی اتفاق افتاد و باعث شد تا بازار با شوکی بزرگ روبرو شود ولی مساله مهم تر این است که انتظار می رود مقابله های بیشتری با فعالیت در بازار رمز ارزها در چین انجام شود و سهم زیاد این کشور در بازار رمز ارز دنیا می تواند نقش مهمی در عملکرد کلی بازار داشته باشد.

سیاست گذاری چین علیه بازار بیت کوین از یک ماه قبل شروع شد ولی این تنها اغاز مبارزه با بازار رمز ارز است. «وینستون ما» یکی از حقوقدانان چینی اخیرا کتابی با عنوان جنگ دیجیتالی تالیف کرده است و در این کتاب تاکید کرد که به زودی فعالیت در عرصه استخراج یا مبادله رمز ارزها در چین به عنوان یک جرم حقوقی و قانونی معرفی می شود و این مساله می تواند مشکلی جدی در مسیر فعالیت در این بازار فراهم کند.این جنگ می تواند بازار جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار دهدو ابهامات زیادی در این عرصه به وجود بیاورد.

ترامپ در بازار بیت کوین سرمایه گذاری نمی کند
دونالد ترامپ که یکی از بزرگترین سرمایه داران امریکایی است و در سالهای گذشته در بازارهای مختلفی سرمایه گذاری کرده بود در پاسخ به این سوال که آیا در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده است یا خیر گفت: «بازار بیت کوین بازارهای بی ارزش است. یک سال قبل ارزش هر بیت کوین ۶ هزار  دلار بود و در ماه های اخیر تا ۸۵ هزار دلار رسید. حال که گزارش ها از افت ارزش بیت کوین ها حکایت دارد، ارزش هر بیت کوین به ۳۵ هزار دلار رسیده است ولی هیچ دلیلی برای افزایش ارزش ان وجود دارد. بیت کوین کالای بی ارزشی است و رشد قیمت ان یک کلاهبرداری محض است.»

 او با تاکید بر این نکته که در بازار بیت کوین تا کنون سرمایه گذاری نکرده است و از این پس هم وارد  این بازار نخواهد شد گفت: «در شرایط فعلی به نظر من سرمایه گذاری در بازار سهام هم کاردرستی نیست زیرا ارزش سهام بسیار بالا است و احتمال کسب  سود در این بازار کم است. از نظر من سرمایه گذاری زمانی می تواند نتیجه مثبت داشته باشد که در زمان مناسب انجام شود و در شرایط بحرانی کنونی که در نتیجه همه گیری کرونا ایجاد شده است، سرمایه گذار حرفه ای باید برای ورود به هر بازار تامل کند.»

بیت کوین تهدیدی علیه دلار است
دونالد ترامپ در این مصاحبه بیت کوین را تهدیدی علیه سلطه دلار در اقتصاد دنیا معرفی و تاکید کرد:« من بر این باورم دلار باید بتواند به عنوان ارز مرجع در اقتصاد دنیا فعالیت کند و سهم ان در تجارت دنیا بالاتر از دیگر ارزها باشد. در سالهای اخیر بیت کوین در حال تبدیل  شدن به یک رقیب سرسخت برای دلار است و می تواند خطر بزرگی برای این بازار ایجاد کند به همین دلیل باید با رشد ان مقابله کرد.»

او ادامه داد: «من از قانونگداران می خواهم که قانون های سرسختانه ای برای نظارت بر بازار بیت کوین ایجاد کنند و امکان کسب سودهای کلان و یک روزه را از بین ببرند. این سیاست می تواند از رشد بی حد و حصر ارزش بیت کوین بکاهد و جهان را به مکانی امن تر برای سرمایه گذاری تبدیل کند.»

کد خبر: ۹۲٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha