۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
۶ شرط فرار استارتاپ ها از شکست

۶ شرط فرار استارتاپ ها از شکست

استارتاپ ها واژه ای جذاب برای جوانان تحصیل کرده بدل شده است؛ اما تقریبا اکثر استارتاپ ها به نتیجه مطلوب نمی رسند. در این یادداشت محمدرضا هادیلو، به ۶ شرط الزامی برای فرار از شکست اشاره می کند.

محمد رضا هادیلو؛ بازار: امروزه افراد بیشتری به سمت تأسیس شرکت های خود حرکت می کنند، به ویژه پس از اینکه بسیاری از کارآفرینان در جهان موفق به بدست آوردن ثروت های زیادی از شرکت های استارتاپ شده اند و برخی از آنها کارآفرینان جوان هستند، که بسیاری را ترغیب به ترک شغل و ایجاد مشاغل می کنند.

با وجود اشتیاق و ایده های تازه ای که کارآفرینان شرکت های خود را در آن راه اندازی می کنند اما تعداد بسیار کمی از استارت آپ ها می توانند سال ها در بازار زنده بمانند، در حالی که اکثر شرکت های نوپا ناکام مانده و درهای خود را بلافاصله پس از تأسیس می بندند.

دلایل رایج بسیاری برای شکست شرکت های استارتاپ وجود دارد، از جمله کمبود سرمایه، تحقیقات ناکافی در بازار، کمبود تخصص لازم و موارد دیگر.

اما ما در این یادداشت سعی داریم به ۶ نکته اشاره کنیم که کارآفرینان و به ویژه صاحبان  استارتاپ برای جلوگیری از شکست شرکت نوپای خود باید به ان توجه کنند.

۱- یک تیم کاری قوی و یکپارچه بسازید

هیچ کارآفرینی به تنهایی نمی تواند موفق شود، حتی اگر بتواند به تنهایی محصول جدیدی اختراع کند اگر تجربه بازاریابی نداشته باشد، قادر به تبلیغ این محصول و جذب مشتری نخواهد بود. بنابراین، برای کارآفرین مهم است که یک تیم قوی و یکپارچه از افرادی که در حوزه های مورد نیازتجربه دارند در کنار خود داشته باشد. آنها به ویژه بایددر بازاریابی، حسابداری و امور حقوقی را مسلط باشند.

۲- تست محصول

کارآفرینان، قبل از اینکه محصولات خود را در مقیاس وسیع عرضه کنند، لازم است ابتدا نمونه های محدودی از محصولات خود را با مشتریان واقعی آزمایش کنند. از این طریق، مشتریان می توانند نظرات مثبت و منفی خود را ارائه دهند، بنابراین کارآفرینان می توانند محصولات، قیمت ها و برنامه های بازاریابی خود را برای پاسخگویی به تقاضای بازار بهبود بخشند.

 این مرحله به کارآفرینان کمک می کند تا از صرف هزینه هنگفت برای محصولاتی که ممکن است پاسخگوی نیازهای مشتریان نباشند، خودداری کنند.

۳- با مشتری ها صحبت کنید

برای کارآفرین مهم است که در مورد محصول یا خدمتی که می خواهد راه اندازی کند، از دوستان و آشنایان اطراف خود نظر بگیرد، اما اتکا به این نظرات فقط اشتباه است، مهم نیست که این نظرات چقدر مثبت باشد، کارآفرین باید با مشتریان واقعی قبل از سرمایه گذاری در گسترش تجارت خود صحبت کنند.

۴- قبل از گسترش کار، منابع را جمع کنید

 رشد بیش از حد سریع، منجر به شکست بسیاری از مشاغل جدید می شود، به دلایل بسیاری از جمله کارکنان و هزینه های موجود.

کارآفرینان باید تمرکز خود را بر روی تکرار فرایندهای قابل تکرار، بهبود و توسعه محصولات و جمع آوری منابع لازم قبل از بررسی توسعه کسب و کار معطوف کنند.

۵- سرمایه گذاران می توانند به بزرگترین بار کارآفرین تبدیل شوند

کارآفرین به بودجه و پشتیبانی نیاز دارد.   با این حال، سرمایه گذاران خطرپذیر می توانند بسیار طلبکار باشند و اهداف بزرگی را تعیین کنند.

بنابراین، مهم است که بین آنچه کارآفرین در مرحله اول تأسیس شرکت خود به آن نیاز دارد و الزامات سرمایه گذاران، هماهنگ شود، تا بار سنگینی بر دوش او نباشد.

۶- بازار با سرعتی سریع و غیر قابل پیش بینی در حال تغییر است

نوآوری های جسورانه مورد نیاز برای دستیابی به رشد و پایداری طولانی مدت با خطرات فراوانی همراه است. تغییرات محیطی و فرهنگی می تواند به سرعت اتفاق بیفتد یا بیشتر از حد انتظار طول بکشد و مهم است که هر کارآفرین قبل از راه اندازی شرکت خود این موضوع را در ذهن داشته باشد.

کد خبر: ۹۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha