۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
احداث ۳ هزار واحد مسکن محرومان در گیلان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

احداث ۳ هزار واحد مسکن محرومان در گیلان

رشت- اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اجرای طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در این استان خبر داد.

محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح احداث سه هزار واحد مسکن ویژه محرومان، اظهار کرد: تاکنون در راستای اجرای این طرح اقدام هایی مانند ایجاد سقف، پی کنی، دیوار کشی و.... صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در روستاهای تمام ۱۶ شهرستان گیلان در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح احداث مسکن محرومان طبق تفاهمنامه سه جانبه با استانداری، بنیاد مسکن و مدیریت برنامه ریزی گیلان در حال اجرا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان احداث واحدهای مذکور را دارای شرایطی عنوان کرد و افزود: برای کمک به ساخت این تعداد واحد های محرومان مبلغ ۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان پرداخت می شود. اکبرزاده کمک های مذکور را به واجدین شرایط مسکن محرومان ذکر کرد و گفت: افراد متقاضی وام باید زیر پوشش یکی از نهادهای کمیته امداد و یا بهزیستی بوده و یا اینکه دارای خانواده معلول باشند.

وی متراڑ واحدهای محرومان را بر اساس میزان وام ذکر کرد و یادآور شد: پیشنهاد ما واحدهایی با متراڑ ۴۲ متر است اما طبق مبلغ ۸۰ میلیون تومان بیشتر متقاضی ساخت واحدهایی با متراڑ ۵۰ متر هستند.

این مسئول درباره نقش مشارکت استانداری در ساخت واحدهای مسکن محرومان روستایی خاطرنشان کرد: استانداری طبق تفاهمنامه به بخشداری ها الزام کرده تا در طرح مذکور شهرداری از متقاضیان ساخت مسکن محرومان پول بابت پروانه ساخت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طبق تفاهمنامه مورد نظر کمک به ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان می کند، متذکر شد: مدیریت برنامه ریزی نیز پرداخت وام های مذکور را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و قرار گاه خاتم الابنیاء (ص) در طرح کمک به احداث واحدهای روستایی مبلغ ۵۳ هزار و ۴۷۵ میلیون ریال به ۵۸ خانواده پرداخت شد.

کد خبر: ۹۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha