۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
در تلاشیم تا آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای قبل از اتمام دولت ابلاغ شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

در تلاشیم تا آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای قبل از اتمام دولت ابلاغ شود

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان شناسایی و تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن و تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای را دو سیاستگذاری مهم دولت تدبیر و امید برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان بخشی از مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید را در بخش سیاستگذاری مسکن، ساماندهی بازار اجاره و تدوین آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای عنوان کرد و دراین‌باره، توضیح داد: موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای یکی از موضوع‌های مهمی است که در دولت تدبیر و امید، سیاستگذاری شد که امیدواریم تا قبل از پایان دولت، نهایی و اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی اجاره‌داری حرفه‌ای تا قبل از اتمام دولت مصوب و ابلاغ شود. زیرا با اجرایی‌شدن اجاره‌داری حرفه‌ای شاهد ساماندهی بازار اجاره خواهیم بود و تحول اساسی در بازار اجاره ایجاد می‌شود.

بنا بر اعلام محمودزاده  بعد از تصویب آیین‌نامه، در کنار اجاره‌داری سنتی که در کشور رواج دارد، اجاره‌داری حرفه‌ای نیز ایجاد خواهد شد و با این‌کار هم درعرضه واحدهای اجاره‌ای و هم در کنترل قیمت‌ها، شاهد تاثیرگذاری مثبتی خواهیم بود. اجرای آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای از یک سو به نفع مستاجران و از سوی دیگر به نفع سرمایه‌گذاران است و راهکارهایی که در آیین‌نامه در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که منافع هر دو گروه را مدنظر قرار می‌دهد. با اجرای اجاره‌داری حرفه‌ای تعادل در بازار اجاره ایجاد و قیمت‌ها به شکلی منطقی به بازار ارایه می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان همچنین یکی دیگر از سیاستگذاری‌های مهم دولت دوازدهم را تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن در سال‌جاری و همچنین برای دولت آینده در زمینه تولید مسکن برشمرد و گفت: یکی از موضوعات زمان‌بر در دولت‌ها برای تولید مستمر مسکن، تامین زمین بود که در دولت دوازدهم تلاش شد تا سیاستگذاری برای تامین زمین برای دولت آینده برای اجرای طرح‌های مسکنی انجام شود.

وی تاکید کرد: زمین هم برای اجرای طرح‌های مسکن در سال جاری و هم سال آینده در حال شناسایی و تامین است تا از طریق تامین زمین، تعهد برای اجرا ایجاد شود.

کد خبر: ۹۲٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha