۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
۲۰ هزار پنل خورشیدی بین عشایر توزیع می شود
رئیس سازمان امور عشایر:

۲۰ هزار پنل خورشیدی بین عشایر توزیع می شود

ساری- علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران توزیع ۲۰ هزار پنل خورشیدی بین عشایر فاقد برق را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: این طرح در دست اجرا است.

شاهپور علایی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای پرواربندی دام سبک و زنجیره گوشت قرمز تسهبلات بانکی داده می شود،افزود: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با مدت بازپرداخت پنج ساله ارائه می شود.

وی حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده های لبنی، توسعه باغات و گیاهان دارویی، صنایع دستی و تبدیلی را از جمله اهداف بیان کرد و افزود: برای اجرایی این طرح کمک های فنی و حمایتی ارائه می شود.

وی اقتصادی کردن تولیدات را از مهمترین اهداف و برنامه ها ذکر کرد و گفت: چهار هزار و ۶۴۸ هزار نفر از عشایر مازندران قشلاقی و بیش از ۱۹ هزار نفر از عشایر ییلاق نشین هستند.

علایی مقدم یادآور شد: در حال حاضر مازندران دو درصد از جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان امور عشایری ایران از تخصیص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع نیازهای عشایر در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین بدون برق توزیع می شود.

وی شمار جمعیت عشایرنشین کشور را ۲۴۶ هزار خانوار بیان کرد و افزود: عشایر ۴۰ درصد فرش و ۳۵ درصد صنایع دستی را در کشور تولید می کنند.

کد خبر: ۹۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha