۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان زنجان/ فعالیت ماینرها در مدارس
گزارش خبری بازار؛

افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان زنجان/ فعالیت ماینرها در مدارس

زنجان- امسال مصرف برق در استان زنجان بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته است که سه هزار و ۱۰۷ ماینر و ۵۷ مزرعه در این استان کشف شده است.

بازار؛ گروه استانها: برق به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه همه جانبه کشور مطرح است چرا که هیچ پیشرفت و ترقی در کشور بدون برق موثر نیست و در این میان می طلبد از این نعمت به خوبی استفاده شود.

طی سالهای اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی در سطح کشور و به تبع در استان هستیم که در این میان می طلبد همه مردم نسبت به مدیریت مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد قطعی برق نباشیم چرا که تولید واحدهای تولیدی و صنعتی با انرژی برق امکان پذیر است. 

برق یکی از مهم ترین انرژی های پاک است که می تواند برای اقتصاد یک کشور موثر باشد و لی باید از این انرژی در راه درست و صحیح استفاده شود که متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد فعالیت ماینرهای غیر مجاز بودیم که باعث مصرف زیاد برق می شوند.

قطعی برق تاثیر خود  را در تمام بخش های مختلف کشور نشان می دهد و باید در پیک تابستان مردم مصرف برق را مدیریت کنند. 

۳ هزار و ۵۰۰ مگا وات تولید نیرگاه های برق آبی در زنجان کاهش دارد 
استاندار زنجان بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری که با محوریت مدیریت انرژی برق و آب در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: مدیریت مصرف آب و برق در استان نیاز به اطلاع رسانی دقیق دارد که در این میان باید رسانه ها همکاری لازم را بکنند. 

فتح الله حقیقی بر لزوم ضرورت اجرای صحیح الگوی اصلاح تاکید کرد و افزود: مصرف درست آب و برق در استان نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید به این باور برسند که بدون آب و برق فعالیتی رخ نمی دهد. 

وی با بیان اینکه حجم مخازن نیروگاه های برق در استان طی سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۱۱۰ هزار متر مکعب بود،ادامه داد: در سالجاری این میزان به ۶ میلیون و ۴۲ هزار متر مکعب رسیده است و در این راستا سه هزار و ۵۰۰ مگا وات کاهش تولید نیرگاه های برق آبی در استان را داریم.

افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان زنجان/ فعالیت ماینرها در مدارس

استاندار زنجان  با بیان اینکه از سال ۹۳ تا سال ۹۸ متوسط مصرف انرژی ما در استان ۱.۸ درصد افزایش داشته است،گفت: از سال ۹۹ تا کنون این میزان به ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است. 

حقیقی با بیان اینکه کاهش بارندگی ها، راه اندازی زودهنگام چاه های کشاورزی، رشد مصرف برق در صنایع و استفاده از ماینرها بر ای استخراج ارز دیجیتال باعث مشکل در تولید برق شده است،ابراز داشت: میزان انرژی مورد نیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت است. 

میزان مصرف بیت کوئین معادل مصرف ۱۰۰ سال یک خانوار معمولی است و تا پایان شهریورماه نیز فعالیت واحدهای مجاز هم تعطیل است و باید با واحدهای غیر مجاز ماینر هم به جد برخورد شود

وی با بیان اینکه این میزان مصرف بیت کوئین معادل مصرف ۱۰۰ سال یک خانوار معمولی است،گفت: تا پایان شهریورماه نیز فعالیت واحدهای مجاز هم تعطیل شود و با واحدهای غیر مجاز ماینر هم به جد برخورد شود. 

استاندار زنجان  با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های سلطانیه و نیروگاه شماره سه به شدت پیگیری می‌شود،افزود: وزیر نیز در این زمینه دستور داده ولی هنوز نهایی شده و با بهره برداری این نیروگاه تولید برق در استان و به تبع کشور افزایش می یابد. 

حقیقی با بیان اینکه هیچ روستایی نباید مشکل آب شرب داشته باشد،گفت: آب شرب نباید در بخش کشاورزی مصرف شود و کشاورزان بر این امر اذعان داشته باشند که آب شرب نباید در آبیاری استفاده شود. 

فعالیت ماینرها در مدارس استان زنجان هم به گوش می رسد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه چهار هزار مگاوات امسال کمبود برق به دلایل مختلفی وجود دارد،گفت: باید مصرف برق در استان مدیریت شود. 

علیرضا علیزاده با بیان اینکه سه هزار و ۱۰۷ دستگاه ماینر در استان زنجان شناسایی شده است،ادامه داد:متاسفانه کشف ماینر از واحد های مسکونی هم رو به رشد بوده است و فعالیت ماینرها در مدارس استان هم به گوش می رسد. 

وی با بیان اینکه  از ۵۷ مزرعه هم یک هزار و ۱۱۰ دستگاه ماینر در استان زنجان از سال گذشته جمع‌آوری شده است،گفت: در صورت کشف فعالیت غیر قانونی استخراج رمز ارزها جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه بر معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند و هزینه برق مصرفی با تعرفه رمز ارز و خسارت وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان ابراز داشت: از مردم استان زنجان درخواست می شود در صورت شناسایی فعالیت استخراج کنندگان رمز ارزهای غیرمجاز آن را به شماره ۱۵۲۱  اطلاع دهند.

 ۵۲۰ مگاوات سهم استان در بخش توزیع است که باید مدیریت شده و با تعدیل در این زمینه این مهم محقق می شود

علیزاده با بیان اینکه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر که اوج مصرف است باید مصرف برق مدیریت شود،گفت: ۵۲۰ مگاوات سهم استان در بخش توزیع است که باید مدیریت شده و با تعدیل در این زمینه این مهم محقق می شود. 

وی به راه‌اندازی سامانه پایش مصرف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از طریق این سامانه شهر به شهر میزان مصرف برق بررسی می‌شود و در صورت عدم رعایت میزان مصرف محدودیت‌هایی در شهرستان‌های استان با مدیریت فرمانداران اعمال می‌شود و طی چند روز گذشته  هم برق هشت دستگاه اجرایی به دلیل عدم همکاری قطع شده و این تعداد مصرف برق شان نسبت به سال گذشته هم بیشتر بوده است.

الگوی مصرف با شاخص‌های اسلامی همخوانی ندارد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات آب و برق و گاز همواره وجود داشته است،گفت: در زمستان مشکل گاز و در تابستان مشکل آب و برق  وجود دارد و در همه اینها باید مدیریت انرژی مد نظر قرار گیرد. 

حجت السلام مهدی باقری با بیان اینکه ضروری است با تشکیل کمیته در تابستان نسبت به حل مشکل زمستان و در زمستان نسبت به حل مشکل تابستان اقدام شود،ابراز داشت: مدیریت مصرف حامل های انرژی نیاز به یک برنامه ریزی منسجم دارد. 

وی  با بیان اینکه  الگوی مصرف باید اصلاح شود،گفت: در حال حاضر الگوی مصرف با شاخص‌های اسلامی همخوانی ندارد. 

لایه های مختلف جامعه مصرف برق را مدیریت کنند
دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ورای اسلامی با بیان اینکه روش یارانه دادن پنهان باید هدفمند شود،گفت: باید این به کسی آسیب نزد که این طرح در مجلس کار می‌شود و در حال حاضر بیش از بودجه کشور یارانه پنهان با یک هزار میلیارد تومان داریم.

مصطفی طاهری ادامه داد: این میزان یارانه پنهان که در کشور داریم بیشترین آن در بخش انرژی است. 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در مورد انرژی کار کرده است اما لایحه‌ای از دولت در این زمینه ارائه نشده  و اگر چه لایه‌هایی در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان زنجان/ فعالیت ماینرها در مدارس

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه شماره سه زنجان در فروردین ماه باید به بهره‌برداری می رسید،گفت: متاسفانه مشکلات اداری باعث شد در زمان مقرر به بهره برداری نرسد و در تولید برق هم بسیار موثر بود. 

برخورد با رمز ارزها در زنجان قاطعانه نیست
دادستان زنجان با بیان اینکه شاهد کاهش بارش نزولات آسمانی در استان هستیم،گفت: می طلبد همه لایه های مختلف جامعه مصرف برق را مدیریت کنند. 

حجت الاسلام محسن کرمی با بیان اینکه فعالیت ماینرها در استان باعث افزایش مصرف برق شده است،افزود: در برخورد با رمزارزها در استان همتی وجود ندارد و از سه هزار و ۱۰۱ ماینر و  ۵۷ مزرعه که در استان زنجان کشف شده تنها ۹ پرونده با ۲۰۳ ماینر در قوه قضائیه در حال بررسی است. 

امکان ارائه دستور کلی به بحث ماینرها وجود ندارد و در صورت ارائه گزارش دستور قضایی در این زمینه صادر می‌شود و قاضی ویژه در خصوص ماینرها در استان در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه امکان ارائه دستور کلی به بحث ماینرها وجود ندارد،ابراز داشت: در صورت ارائه گزارش دستور قضایی در این زمینه صادر می‌شود و قاضی ویژه در خصوص ماینرها در استان در نظر گرفته شده  و با افرادی که نسبت به تولید ماینر اقدام می‌کنند برخوردهای قانونی و اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد. 

دادستان زنجان با بیان اینکه تدابیری باید مورد توجه قرار گیرد تا ادارات در ساعت پیک میزان مصرف خود را کاهش دهند،افزود: برق برخی ادارات در ساعات غیر پیک نیز قطع می‌شود که این موضوع تبعاتی را به دنبال دارد چرا که باعث می شود ارائه خدمات به مردم انجام نشود.

کرمی گفت: بسیاری از فعالیت‌های ادارات الکترونیکی، دیجیتال است و نباید با قطع برق خدمات به مردم قطع شده و باعث نارضایتی شود. 

بی شک برخورد قاطعانه و جدی با ماینرها باعث کاهش مصرف برق می شود و در این میان می طلبد اشد مجازات با افراد و مجموعه هایی که اقدام به فعالیت غیر قانونی ماینرها می کنند در دستور کار قرار گیرد. 

کد خبر: ۹۲٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha