۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
 بازار رمز ارز در شرایط تحریمی یک فرصت است
رئیس کمیسیون پژوهش انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران:

بازار رمز ارز در شرایط تحریمی یک فرصت است

دشتبانی، رئیس کمیسیون پژوهش انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران بازار رمز ارز را در شرایط تحریمی یک فرصت دانست و گفت: بازار رمزارز می تواند امکان سرمایه گذاری خارجی را برای ما فراهم کند.

به گزارش بازار، یاور دشتبانی رئیس کمیسیون پژوهش انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران با بیان اینکه بازار رمزارزها تهدیدات و مزایایی دارد گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و صمت بخشنامه های متعددی برای این مسئله وضع کردند تا بسترهای فناورانه لازم برای این بازار فراهم شود.

وی آینده رمزارزها را به لحاظ کاربرد در تجارت بین الملل روشن دانست و گفت: تعداد کشورهایی که مقرره های لازم را در استفاده از بلاکچین و رمزارزها تدوین می کنند به شدت در حال افزایش هستند و احتمالا به مقطعی از زمان برسیم که عمده کشورها برای نقل و انتقال پولی از رمزارزها استفاده کنند لذا ما هم باید ساختارهای قانونی آن را ایجاد کنیم.

دشتبانی ایجاد بسترهای قانونی برای رسیدن به شرایط مطلوب در ابعاد جهانی رمزارزها را ضروری خواند و افزود: بازار رمزارزها در اقتصاد فعلی ما به یک فضای سفته بازانه و سودجویانه تبدیل شده و لذا باید قوانین لازم را از هم اکنون تدوین کنیم تا هرچه زودتر این فضا ساماندهی شده و انگیزه های سفته بازانه نیز کمتر شود.

رئیس کمیسیون پژوهش انجمن علمی اقتصاد دفاع ایران در پاسخ به این سوال که شرایط تحریمی چه تأثیری بر بازار رمزارزها دارد گفت: یکی از مشکلات ما در نقل و انتقالات پولی این است که امکان استفاده از شبکه سوئیفت را نداریم اما حتی اگر به این شبکه هم دسترسی داشتیم و تحریم نبودیم باز هم با مشکل کارمزدهای بالای شبکه سوئیفت مواجه بودیم لذا در چنین شرایطی رمزارزها به عنوان یک ناجی بزرگ محسوب می شوند.

وی بر این باور است که رمزارزهای ملی در شرایط تحریم های اولیه و ثانویه علیه کشورمان می تواند در آسان تر شدن مبادلات و نقل و انتقالات پولی کمک کننده و موثر باشند.
دشتبانی با تأکید بر اینکه فرصت های استفاده از رمزارزها به مراتب بیشتر از تهدیداتش است گفت: مزیت نسبی ایران در انرژی ارزان زمینه ای را فراهم می کند تا با یک مدیریت بهینه و به دور از ماینینگ های غیرقانونی استفاده لازم را از رمزارزها داشته باشیم.

مدرس دوره های عالی دانشگاه بازار رمزارزها را در شرایط تحریمی ایران یک فرصت دانست و گفت: برای کشوری مانند ایران که در شرایط تحریم به سر می برد بازار رمزارزها می تواند امکان افزایش سرمایه گذاری خارجی را برای ما فراهم کند.

دشتبانی با تأکید بر لزوم تبیین مفهوم پول های مجازی، رمزارزها و بلاکچین برای آحاد جامعه افزود: با توجه به استقبال تصاعدی و روزافزون مردم از رمزارزها باید نسبت به آگاهی بخشی در مورد آثار اقتصادی و فقهی این موضوع به مردم اقدام کرد.

کد خبر: ۹۲٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha