۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین آغاز شد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین آغاز شد

قزوین- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خرید محصول گندم از کشاورزان استان به شکل تضمینی با فعال شدن مراکز خرید تعیین شده از امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، تورج بنیادی اظهار داشت: ۲۴ مرکز خرید گندم و همچنین پنج مرکز خرید تضمینی کلزا در استان قزوین فعال شده است.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت هرکیلو گندم که از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری می‌شود ۵۰ هزار ریال تعیین شده، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا نیز در سال جاری ۱۱۰ هزار ریال نرخ گذاری شده است.

بنیادی با اشاره به ثبت اطلاعات مربوط به کشت گندم کشاورزان در سامانه اطلاعات و داده‌های کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در صورت افزایش میزان تولید، آمار مربوط به داده‌های خود در این سامانه را اصلاح کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به ممنوعیت خروج گندم از استان و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها در ایام برداشت و خرید تضمینی این محصول، اظهار داشت: کشاورزان گندم برداشت شده را باید به مراکز خرید تضمینی تحویل بدهند.

وی با هشدار به دلالانی که با وعده خرید گندم به نرخ بالاتر از خرید تضمینی اقدام می‌کنند، یادآور شد: دلالان گندم در هر شهرستان مورد شناسایی قرار گرفته و در صورت تخطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بنیادی اضافه کرد: علاوه بر کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها، به ویژه در آبیک و بوئین زهرا برای جلوگیری از خروج گندم، بازرسان اقدام به کنترل و گشت محسوس و نامحسوس از اماکن و انبارهایی که احتمال دپوی غیرقانونی گندم در آنها وجود داشته باشد، خواهند کرد و افراد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

کد خبر: ۹۲٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha