۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵
ابتدای پول پاشی جذاب و پایانش نابسامانی است
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق ایران:

ابتدای پول پاشی جذاب و پایانش نابسامانی است

کلاهی، رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: برای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی در دولت بعدی باید به گروگان گیری اقتصادی توسط سیاست خاتمه داده شود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی:  « افشین کلاهی» رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص انتظار بخش خصوصی از دولت آینده و مشکلات مربوط به تعامل تجار و بازرگانان ایرانی با کشورهای مختلف جهان از دیگر خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده است.
این عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: تسهیل گری ارتباطات و همکاری با شرکت های بین المللی از ضروریات رشد اقتصادی است و دولت آینده باید به این مساله توجه جدی داشته باشد.

کلاهی با بیان اینکه افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی از مهم ترین خواسته های این بخش است، گفت: هرچه سهم دولت در اقتصاد ملی کمتر شود و سهم بخش خصوصی بیشتر شود، شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: متاسفانه ۸۰ درصد اقتصاد ایران در دست دولتی ها  است که به هیچ جا نیز پاسخگو نیستند.

هرچه دولت کوچکتر شود به نفع اقتصاد کشور است
نماینده اتاق ایران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هرچه دولت کوچکتر شود به نفع اقتصاد کشور است، گفت: دولت باید به عنوان تنظیم گر اقتصادی نقش آفرینی کند و نقش رگولاتوری در اقتصادی کشور داشته باشد و دولت آینده باید تلاش کند که حجم دولت کوچکتر شود.

کلاهی اظهارداشت: دولت نباید در انجام امور بخش های مختلف اقتصادی نقش آفرینی کند، بلکه باید بسترهای لازم را برای افزایش فعالیت های بخش خصوصی در اقتصاد ملی را فراهم کند.

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران  بیان کرد: باید هدف دولت آینده در توسعه کشور مشخص شود و خط مشی های آن مشخص کند که هدف دولت آینده توسعه اقتصادی است یا اینکه اهداف دیگری را دنبال می کند.

 هدف دولت آینده؛رشد اقتصادی یا رفاه اجتماعی؟
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که هدف دولت آینده، آیا رشد اقتصادی است یا رفاه اجتماعی هدف است؟

کلاهی گفت: بدون شک رشد اقتصادی آینده مثبتی را برای کشور  رقم می زند ولی تحقق این مساله نیاز به تحول و جراحی است و کار بسیار سختی است.

رفاه اجتماعی و پول پاشی در اقتصاد ملی کار ساده ای است و ممکن است به صورت شعاری به محبوبیت دولت منجر شود، اما ادامه این فرآیند سرآشیبی، به اقتصاد کشور لطمه  می زند

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران  یادآورشد: رفاه اجتماعی و پول پاشی در اقتصاد ملی کار ساده است و ممکن است به صورت شعاری به محبوبیت دولت منجر شود.

نماینده اتاق ایران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: اما ادامه این فرآیند سرآشیبی است و به اقتصاد کشور لطمه  می زند و دردسر ساز می شود.

پول پاشی در اقتصاد اولش جذاب است
کلاهی با بیان اینکه پول پاشی در اقتصاد اولش جذاب است، اظهار داشت: متاسفانه امروز پس از ۱۶ سال شعارهای رفاهی و پول پاشی، نتیجه آن را در تورم و نابسامانی اقتصادی کشور می بینیم.

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران  افزود: چند سال پیش برخی ها گفتند که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند، اما الان نتیجه این تحریم ها را می بینیم که چه تاثیرمنفی بر اقتصاد کشور گذاشته است.

کلاهی سپس به سرعت بالای تغییرات در روند تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به سرعت بالای تغییرات در فرآیند تولید باید به تغییر ساختارها بپردازیم و به مدل های تولید خود  در بخش های مختلف اقتصادی، توجه جدی داشته باشیم.

کد خبر: ۹۲٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha